Lång helg, 2 par skor och ett par gummi

Nu e jag trött! Noa sov knappt alls i natt och har skrikigt sig hes genom natten och på morgonkvisten.
Han har sovit i min säng nästan hela natten för att jag har varit orolig.
men vi tar väl helgen från början till slut!

Fredag, ja som ni vet så hände de väl egentligen inget i fredags?! fick i ordning på mobilen tack vare bror min, sen så lekte vi väl ute å myste, handlade, och sydde suffletten.

Lördags, Då var det rise and shine för det var dags att ta tåget och begesig till den lilla bonnhålan Ösmo för att gå på deras stora marknad!
Jag ska väl egentligen inte säga nåt illa om Ösmo ;-) min första egna lägenhet låg ju där :-D
Men det var iaf bestämmt att jag min lillasyster å Noa skulle ta oss ner dit.
Men vädret gjorde oss tveksamma å vi kom inte iväg förens vis 13 tiden.
Attans vad det ser annorlunda ut :-) faktum är att det känns mer trivsamt där nu än vad det gjorde när jag var bosatt där. men de e väl så.. man hatar att bo i smä hålor tillsdess att man återvänder och får se samma ställe några år senare med nya ögon.
busstationen har dom grejat fint, däremot e jag tveksam till stationen. Brant trappa, ingen rulltrappa eller barnvagnsspår.... en hiss... å hissar ute på landet e ju kända för att alltid vara i funktion... NOT!
Men men... Noa satt snällt i vagnen hela tiden å tyckte nog allt att de va lite läskigt med allt folk som trängdes, speciellt på ett helt nytt ställe han inte kände till. sist vi var i ösmo låg Noa i liggdelen! sist jag gick på marknaden var ca 5-6 år sedan!
Men det var samma skit då som nu!
Noa fick ett par tofflor och en t-shirt.
Till kära mamma som skulle få både i dag och i morgon när hon fyller år blev det örhängen och halsband. sen blev det inget mer, jooo vi fick rosor av sosarna!
Sen kom det en skur å vi drog hem...

Väl hemma igen så käkade vi sen lunch nere på grillen och jag passade på att gnälla över maten jag fått sist. vi skulle ha chilicheese bollar men fick några tokvidriga saker med mozarella å vitlök.
vilket gjorde att maten för oss alla gick på 100 kr :-) inte illa!
Sen käkade vi middag hemma hos mamma, noa var super trött och busade med sin moster.
Noa stod på alla fyra och ruskade på huvudet i en sån fart att huvudet slog rätt ner i golvet, så det resulterade i en bula le grande och näsblod!
Knappen på han sitter dessutom snett så jag kan inte sonda honom... eller rättare sagt han vägrar! jag måste ringa sjukan i morrn igen om detta!

Sen var som sagt natten från helvetet å hälsade på! han somnade efter mycket bråk vid halv 12 och sen skrek han var och varannan minut kändes det som!
så vid halv ett ringde jag sjuk.rådgivningen för att rådgöra vad jag skulle göra. Rådet blev... ingenting.
jag tänkte mer om de kunde vara knappen som gjorde ont... men de trodde inte hon!
efter många om och men så fick han ipren och somnade om gott och sov några timmar innanvi började om igen!
Han gallskrek och fick en nappis å somnade om.

Söndag, Jag vaknade av en stor puss och en kram! Mamma mamma mamma uuussse iiiiggg (musse pigg) det vill han gärna se på playhouse när han vaknar! jaja ja visst säger jag som känner mig som ett lik, klättrar upp å drar igång tvn och faller platt på mage ner i sängen igen å ville bara få sova. men när jag får igång playhouse så kommer det upp en liten klocka som visar på 10.30
Jag flög upp ur sängen, körde igång kaffe rostade bröd kastade fram ost smör å div. frukostgrejer å fick lite ångest.
Sen mös vi ner oss på soffan, glodde på playhouse disney och gosade.

Klockan drog iväg och jag packade ihop oss å knatade ner till centrum för att köpa blommor till mamma å noa fick såpbubblor.
på väg över till mamma så ringer jag för att kolla så dom va hemma. dom stod på parkeringen iförd med att åka till sickla. så vi följde med.

Vi kikade runt lite å Jag hittade två par tok fina skor på skopunkten. man tackar ju inte nej till 2 par skor för 298 kr! jag känner mig dunder nöjd.
Efter det blev det lunch på MAX i hammarby sjöstad, snacka om rörig personal å bröden var iskalla! men de va ingen ide att klaga utan bara att äta å le. för de hade tagit år att få ny mat!
Noa åt med god aptit och sedan gick bilen vidare mot Haninge C där köpte min pappa skor å vi andra kikade runt lite smått innan vi åkte hem.
väl hemma hos mamma så har de bara varit morsdags mys, jag fick ett par ROSA gummistövlar precis som jag har letat mig grön efter! dom var helt perfekta!
vi käkade middag å sen gick vi hem till oss.

Ja de va väl allt det :-D jag lägger upp ett inlägg med bara bilder å små kommentarer under!
Hur har er helg varit?
Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0