Hela helgen

UUh så mycket fick man njuta av denna trista-väder-eftermiddag!
Noa e dålig, förkyld så inget värre än det. Och jag ligger hack i häl på honom.
Snoret rinner, känner mig tjock i huvudet, halsen värker och är konstant törstig.
Med andra ord en helt vanlig förkylning.
Men ack så trist!

Tänkte att jag skulle skriva lite mer om hur helgen har varit.
Ja i fredags var jag ju som sagt på IKEA.
Vi käkade middag hos mina föräldrar och sen knallade jag å Noa hem. Noa var super trött och hängig å somnade ganska direkt när vi var hemma.
Jag satte då så klart igång med att montera ihop hans säng, trots att pappa sagt att jag inte skulle göra det utan vänta tillsdess att jag fick hjälp.

Men nä... envis som man är och lider av Kan-själv-syndromet så började jag endå.
Och attans vad bra det gick, det gick av bara farten, och OJ fasen kan de vara så lätt??? 300 skruvar var det minst ;-) känns så i min hand iaf!
När jag närmar mig slutet med att få ihop sängen så tänker jag högt, banne mig det kan inte gå så här lätt. NÅT måste jag ju ha missat
och tro på fan när jag ska sätta fast sista sidan så går det inte, jag vridet vänder, byter sidor, skruvar i sär kort sidan sätter ihop igen... men den sista biten gick inte! Kollar instruktionen jo jag har gjort rätt...
fattade nada och tittade igen... ahaa... jag har gjort den spegel vänd. så ja... de va bara att skruva isär å skruva ihop igen. då gick det!
sen va klockan så mycket att sängen kallade.

I lördags morse började vi morgonen med att vända sängen och ja de gick bra trots att jag var helt solo!
sen va de bara att sätta fast ribbotten, lätta i madrassen och bädda!
Det första Noa gör e att klättra upp å klämma ut en tetra MER i sängen... YEY! men men.. de e sånna smällar man får ta! jag hade ju tvättis i dag så det var inte hela världen.
Sen hade Noa mer eller mindre tok ryck här hemma. Han älskade sin koja, men resten va inte bra!
Inget passade honom, ingen mat skulle han ha, absolut ingen jäkla sond, och verkligen ingen nappis.
och iom att det skulle vara så surigt så tog jag han i handen och gick över till mamma, fick ju endå inget gjort och min bror skulle bjuda på middag hemma hos dom så jag tänkte att han å loke skulle få leka medans jag fick sy gardinerna till sängen.
Gardinerna gick på två röda, sen var det käk å sen blev det utomhus lek.
Vi köpte glass å gick till parken där jag min syster Noa och Loke busade.
Michell behövde få lite sömn så han vilade under tiden (skulle egentligen jobbat kväll/natt men de blev avbokat i sista sek)
Efter det gick vi hem, med oss följde min syster, min bror och Loke.
Michell å Loke stannade bara en liten stund för att se hur vi hade fått det.
Min lillasyster stannade däremot hela natten, vi satt alla tre å kollade på Helens små under på 4+. Den e så rar den filmen! Käkade lite chips o ostbågar å bara tog de lugnt!
Noa sov inte i sin säng.. eller jo nån timma innan han  blev jätte ledsen å ville sova hos mig. Lille plutten har blivit så mammig sista tiden! men jag antar att de har nåt med åldern att göra.

I dag vaknade vi alla efter en natt där jag knappt sovit en blund. Det har regnat åskat å bara varit jätte mys väder, men inte mys väder när näsan rinner, halsen torr som spån.
Jag knatade till mataffären, köpte färska frallor, philadelphia ost och tomat å så käkade vi smörgåsar med philadelphia tomat och rödlök muums. Noa ville dock bara ha vanlig ost på.
Han är så så söt och försiktig. Satt jätte fint i soffan tuggade lite på frallan och drack lite juice i ett glas. Spilde inte minsta lilla.
till skillnad mot mig som alltid lyckas drälla kaffe på mig.
Förstår inte alls varför Noa har blivit så fin i kanten. jag brukar tänka att skitiga barn är lyckliga barn. men Noa kör eget motto, skitig=olycklig. Visst jag borde väl vara glad antar jag. men det är ett problem när han inte ens kan tänka sig leka i sandlådan för man kan ju bli smutsig.
Men sista veckorna när det har varit fint väder har han blivit lite bättre. Sen att jag själv står för den mesta leken och att jag själv blir mer skitig ;-) men det kan jag bjuda på. bara han vågar vara barn!

Men iaf ;-) tillbaka till dagen. Min lillsyster hjälpte oss ner till tvättis sen sa pappa att han tyckte att han kunde ha Noa en stund så jag fick vara i fred. Min syster knallade iväg och jag blev solo.
Tog det lugt en liten stund för jag mådde faktiskt skit redan då. sen satte jag igång.
Efter en stund kom min bror och Loke över för att leka med Noa och bjuda mig på lunch. Dom stannade en stund medans jag tvättade och plockade. sen När dom gick så drog jag av ett varv här hemma. tog upp de sista från tvättis, dammsög och torkade golven. Pappa kom oxå över en sväng nånstans här mittemellan. lämnade grejer jag glömt hos dom som skulle tvättas och kolla in mitt sängbygge. Jag tror allt att han var stolt :-)
sen var jag klar!
En dusch ansåg jag att jag var värd. sen gick jag för att hämta Noa. Min bror och Loke knatade över igen och har varit här en stund på kvällen så killarna fick busa.

Noa somnade ganska sent. vi har mysigt på soffan med en skål chips och han har faktiskt käkat upp det mesta. jag försökte muta i han en smörgås och lite korv oxå men icke det gick inte. så jag fick nöja mej med det lilla :-)

När hörrni jag orkar inte vara vaken längre, detta inlägg har tagit mig en halv vecka att skriva då jag måste snyta mig om vart annat! kockat te och tat en smörgås har jag iof oxå hunnit med ;-)

Natti natti
KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0