Noas första Cykel!

I dag var det visst fredag!
Noa slocknade för nån timma sedan efter att vi varit hos mamma, meckat ihop hans nya cykel som han älskar. Vi tog en liten tur oxå till och från parken.
Han älskade det. Dock så e han förliten för cykeln. men han satt så nöjd där medans jag puttade på. Tog skaftet till golvmoppen och satte i bak. Gick strålande.
Ena stödhjulet ville dock inte som jag så jag knatade över till cykelaffären på andra sidan huset och hörde mig för. Jo visst hade dom stödhjul.... för 200 spänn... humm tyckte jag... det lät fasligt dyrt. ringde mamma å frågade som sa att hon trode de va ett normalt och ett okej pris.
Kikade på dom igen och då konstaterar han i kassan att dom inte passar till Noas cykel. för att dom skulle passa måste man köpa ett fäste till... för 150 kr...
Stöd hjul för 350 spänn?
Nää tack tänkte jag.
Då får faktiskt stödhjulet hålla ett tag till!

När vi kom över till mamma så kollade vi i biltema katalogen.. och tro på fasen. Ett paket med två hjul inkl. dom där jäkla fästena gick på 39.90!
SERIÖST!
Det är rätt stor skillnad det.
T.om. då om jag köper en riktig håll stång till cykeln, en korg att hänga fram och stöd hjul. så hamnar jag endå på ett pris 190 kr.
Rent spontant så känner jag att den dealen är mer rimlig ;-)

Cykeln som Noa fick var beg. men kan inte ha blivit använd direkt. Inte en ena skråma på den mer än att stödhjulen va trasigt då.
Han fick även en trehjuling oxå.. Den hade nog dock blivit väldigt älskad och fått bo utomhus liiiiite för länge.
Cykeln han fick var av märke Logan Coco. En silvrig/svart med blåa björnar. ska ta en bild sen.
Tre hjulingen var en såndär dyrare sak i plåt och av märket Winther. Den var brun och grön....
Men efter att ha skrubbat den jäkligt mycket och lämnat den i ett bad med rengöringsmedel så... har den plötsligt ändrat färg till Vit och röd! :-o
Den ligger i badet igen nu! Jag tog en "före" bild dock efter första badet och så tänkte jag att jag skulle ta en bild när den e så ren som den kan bli så ni får se skillnaden.

Nä hörrni, nu kallar middagen så jag ska väcka noa och skutta över till mamma och käka tacos!
Kram på er


Kommentarer
Postat av: Broderibruden

Hej, vad kul med egen cykel! Åt Valdemar köpte vi en begagnad trehjuling förra året. Nu ska vi köpa hans första cykel med stödhjul på Biltema eller JULA. Vi sponsras av farmor och morföräldrarna. Kram!

2010-05-08 @ 08:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0