Mobil, pengar och bajs problem

uuuh
Har hamnat i en förkylningsdvala.
Har ingen ork.. men helt plötsligt får jag det.
Hel knasigt, kan gå från att vara total sänkt till att bli pigg som en mört.
Sitter vaken sen för att FK beslöt sig för att betala ut mina pengar nu :-) grattis! så Nu är räkningarna betalda och kontot nästan tomt ;-)
Nja jag har iaf pengar så att vi får mat denna månad :-) och det känns ju jäkligt skönt att dom för engångskull faktiskt betalar ut mina pengar innan sista sekund!
I bland får dom ju dessutom för sig att betala lite här å lite där.
Så e de när man går hemma och anmäler veckovis VAB.

Men denna månad e de mycket iaf. Noa fick ju ny säng. Nu e min mobil dessutom helt död. Hoppas dock på att bror min kan fixa liv i den i morrn. för en ny mobil finns det inte på världskartan att jag har pengar till.
Mamma fyller år och pappa fyller jämt. dom fyller med en veckas mellanrum.
Sen på de har vi deras 25 års bröllopsdag som infaller dagen efter pappas födelsedag och.... ja sen va de ju nåt mer.... JOOO Morsdag e de ju på söndag oxå, dagen innan mammas födelsedag *plöööh*
Ja nåt litet ska dom ju såklart få men blir inga dyra grejer i år inte.
men till pappas födelsedag har jag nog fått några pengar till av FK hoppas jag. för sista dagarna i denna månad e ju inte slut än och OM jag har tur kan jag få ut dom i tid :-)

uuh... jag hatar penga prat, men endå så pratar jag om det! känner mig trist och tråkig.
Som jag brukar säga, nej vi har det inte bra ekonomiskt! absolut inte! vem har det som e ensamstående och dessutom långtids VABbar?
men vi har så vi klarar oss!
så länge som FK betalar ut innan räkningarna ska vara betalda så e de lugnt! dom månaderna när dom bråkar då e de värre! men dom månaderna brukar det lösa sig oxå med att mina kära syskon hjälper till sålänge!
Tack och lov för dom!

men nu om nåt roligare, vi ska prata om bajs!
Jupps i dag hände det igen, Noa bajsade i badet.
Dock så blev han dunder ledsen och skämdes som en hund trots att jag förklarade att det var okej men att det var bättre om han sa till innan så att jag hade kunnat satt honom på toa eller pottan.

Jag har testat att pottträna honom, men hur lätt är det med vårt liv? ja jag vet bortförklaringar, men de e ju inte lätt att potträna på ett sjukhus direkt.
Men jag har iaf försökt och jag har inte gett upp.
Noa har kissat på pottan, jag försöker få han att göra det varje morgon, men... han hatar det. han vill inte sitta där och när det mot all förmodan kommer kiss så skäms han. och blir ledsen.
trots att jag klappar händerna och berömmer så tycker han att det är jobbigt. jag testade oxå att inte säga nånting och då mådde han ännu värre.

Hur kommer detta sig? Varför hatar vissa barn pottan?
Han gillar ju inte blöjan heller för den ska av vid minsta lilla droppe kiss.
ja.. jag vet inte hur jag ska göra.
Jag har testat bokläsning vid pottan, TV, film, sång.. och lugn och ro... men de funkar inte :-( Hur gjorde ni?

Nä dags att släppa pengar, mobil och bajs problem för stunden och gå å natta.
sov gott

Stor kram


Kommentarer
Postat av: Elsa

Tack! Ja, tiden rusar verkligen, Vilgot blir två månader på måndag, det känns lite overkligt.. Hur mår ni??? Jag ska ta och läsa lite mer ingående i din blogg så fort jag har tid, men hoppas att Noa mår bättre och att ni har fått/får hjälp!!! Kram!

2010-05-28 @ 07:40:29
URL: http://barnbus.blogg.se/
Postat av: Broderibruden

Hej, vi lät Valdemar leka med sina bilar då han pottränades. Han blev glad då det kom något. Han hade bilarna på en liten pall framför sig, en sådan pall som han hade för att nå upp till tvättfatet. Nu är han så stor att han når upp och kan även sätta sig på toan själv. Åren går fort! Han är nu 106 cm lång, drygt 4 år. Hoppas läkarna hittar felet någongång. Några provsvar? Kram!

2010-05-28 @ 12:14:15
Postat av: sandra mamma till P&L

Hej! Min äldsta son fyller 3 år nu på fredag, o han vägrar fortfarande att sitta på pottan, o än värre på toan.. Får många gliringar om att han är så pass gammal o ändå har blöja, men ja anser att är inte barnen mogen så kan man inte få dom torr. Det går ju liksom inte att tvinga dom. Så la ner projektet o nu har han själv börjat prata lite om att kissa på träden i sommar, så vi får se! :) Tur man vet att dem inte går med blöja i skolan ialf! hehe. Nä så ja tycker ni kan lägga det på hyllan ett tag, låta han gå naken o ställa fram pottan så han vet att den står där. Och kanske låta han kissa ute under sommaren om ni inte bor mitt i city vill säga ;)

Kram! Ps tänker på er mkt,hoppas så innerligt att ni får veta vad noa lider av! ja vet inte om du minns mig men ja skrev till dig o berätta om min son Lucas.. Han har dom inte hittat nått fel på än, trotts daglig klyx behandling plus laktulos, pga förstoppning (som läkaren tror har en bakomliggande orsak, men inte verkar vara intreserad av o veta vad) ggrr denna sjukvård!

2010-05-28 @ 20:33:13
URL: http://pontusochlucas.blogg.se/
Postat av: Angela

Jag e egentligen så stessad över potta osv. Noa har bara stl 4 i blöja så han kan nog gott ha blöja ett bra tag till ;-) nä men skämt å sido så det kommer när det kommer, men de känns bara lite synd för han vill inte ha blöja! men vill inte heller sitta på pottan! jag funderade på att köpa en såndär liten sits man sätter under toaringen men vet inte om han kanske e lite för liten. finns de ens sånna fortfarande föresten :-o vi hade sån när vi var små iaf haha :-D

jag ska iaf testa de där med att sätta en pall vid pottan

2010-05-31 @ 00:04:25
URL: http://lilleprins.blogg.se/mamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0