Lilla Kisen då :-(

Och så har äntligen min lilla Kis somnat! *pust*
Han har haft hög feber hela helgen och nu frammåt kvällen/natten så fick jag ner febern. och ja jäklarns vilken fart de blev på han!
helt galet, han har inte sovit alls idag! Legat å vilat har han gjort, men inte somnat. och endå så håller han sig uppe så här länge.

Vi har varit hos mamma å kollat på Avaltar.
Noa somnade hos mig vid 23 tiden och vaknade direkt vi kom hem. Men har som sagt *peppar peppar* precis fått han att somna om.
Bara att hoppas att han inte får hög feber i natt igen så jag oxå får sova.

I morse vaknade jag av en stor puss på munnen.
Min lilla kille satt helt torr om munnen å orkade knappt hålla uppe huvudet :-( Jag får sällan pussar av honom.
Jag tittade på han å ströt handen över hans kind. "god morgon älskling" Han tittade med ögon som började smått tåras. Maaaaaaaamaaa lyckades stackarn kraxa fram å så höll han fram sin tomma nappis.
3 flaskor a 260 ml saft drog han i sig snabbt som attans.
sen tvär däckade han om.
Jag tittade på kl och insåg att hon bara var 5.30 så jag somnade oxå om.

I natt har han bajsat om vart annat. läbbigt löst gegga :-( så jag har inte pumpen på i natt för att skona hans redan nu såriga å röda rumpa samt för att vara snäll mot hans sömn.
däremot med tankte på uttorkningen han hade i morse så har jag kopplat på vättskeersättning!
Det känns ju inte som en så dålig ide faktiskt!

Jag själv känner mig liite piggare, men de känns i hela kroppen att jag inte alls mår bra. typ hela kvällen igår gick åt i säng läge, samma hela dagen i dag fram tills dess att mamma mutade mig med pizza om jag kom över å hjälpte henne vara barnvakt.
Jag bäddade ner båda killarna på golvet å satte på Toy story som precis hade börjat. Loke var helt förtrollad i TVn så de va ju inte speciellt ansträngande att passa dom två ;-)

I morgon kommer vi hålla oss inne å hemma. Orkar inte, å vill inte gå nånstans.
Jag hoppas redan att Noa kommer sova middag i morrn så jag får vila lite jag med.
Ska väl städa liiiiiite iaf. dra av med dammsugarn kanske. men inte mer än så! de blir nog inte av.

Sen får jag ju se hur liten mår i morrn oxå. e de värre än va de varit så måste jag ju rulla in med honom till akuten.
Har helst ingen som helst lust med det, utan ser heldre att dom plockar in oss från avdelningen på måndag.
Helger e ju helt värdelösa att ligga inne på! och att sitta på akuten.... njaaaaa roligare saker har jag faktiskt haft!

Dessutom så får han ju i sig vättska genom hans knapp så jag vet ju att han inte kommer lida brist av det!
men som sagt... vi får se hur de e i morrn.

Nu ska jag iaf ta ett glas cola. sen är det God natt.

Stor kram på er


Kommentarer
Postat av: Broderibruden

Men stackars er! Hoppas det blir bättre! Hoppas Noa får diagnos snart! Kram!

2010-05-02 @ 07:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0