Lång dag

I dag har det varit en lååång dag!
Noa ville inte sova i natt heller och jag vart uppe jätte sent!
Dagen började åter igen i smått panik över att vi vaknat så pass sent.. men men sånt som händer!
vi klädde på oss och skyndade över till kära mamma som fyllde år i dag!
Jag lagade lunch till henne, blev en omelett med en massa gott i, potatis, ost,champinjoner, färska örter, tomat osv.
sen skulle mamma köra lillebror till sjukhuset och jag å syster skulle bli släppta i centrum för att handla det sista.
sen kördes syster till stallet o mamma hade fått en tid till närakuten då hon har fått knölros igen.
Jupps, knölros e inte direkt vanligt av idag men både jag och mamma envisas med att dra på oss dessa knölar när vi får streptokock infektioner.
dom gör tok ont och gör att man får svårt att gå.
Dom är inte smittosamma, inte heller e det en egen sjukdom. utan de e nåt man får för att man har nåt annat ;-)
När jag var ung fick jag dom innan jag blev sjuk, så jag visste typ alltid när jag skulle insjukna i halsfluss!

När mamma var på akuten satt lillebror jag o noa i gräset å käkade glass.
sjukhus besöket gick fort ocvh sen va de raka spåret hem.
laga middag, å fixa hemma.
Mamma fick halsbandet, men sen var jag även med och betalade på en klänning och en ny mobil telefon till mamma.
ja det var iaf nåt hon verkligen behövde!
Ingen speciell sak. billig men precis så som hon vill ha dom. stora knappar, fäll lucka och lätt att använda.
haha låter som att jag beskriver en senilmobil ;-) Nokia 2720 tror jag den hete :-)

Jag å lillebror bakade brownies och mamma hade köpt tårta! så jag slapp baka ;-)
vet inte när jag skulle ha hunnit med det faktiskt!

Noa har varit trött och hängig hela dagen. jag har ringt sjukhuset utan resultat!
hoppas dom hör av sig i morgon.

Sondat lyckades min pappa göra och jag bad honom skicka in extra, så Noa fick dubbla dosen!

Nästan direkt när vi kom hem kröp han upp i soffan och somnade. Jag tänkte precis ta och flytta på honom (han har ändå legat ner gosad här en bra stund iaf över en timma)
men han satte sig precis upp tittade på tv och när jag försiktigt putta till honom så ramlade han ner bland kuddarna och fortsatte snarka.

Stackarn han ligger å sover på hel spänn :-(
men jag hoppas att han kan sova en stund iaf i sin egna säng i natt.

I morrn har jag lovat att hjälpa mamma med hund och ev. så ska vi ta en sväng med bror å loke.

Nu e det läggdags för läääänge sedan. jag måste ju passa på och sova medans Noa gör det.

Kram på er.

Jo föresten! I dag va ju sista tävlingsdagen på kidzshop.se för att vinna en Bee ADO(RED) man har ju fortfarande 30 min på sig att kasta in en order. om inte så... kan ni väl hålla tummarna för att jag vinner den?! jag behöver den verkligen.. men men... jag har ju inte sån tur så!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0