Fan va arg jag blir på Nestle!

Jag blir så arg!
Rent ut sagt jag blir så jävla piss förbannad som man bara kan bli!

Det handlar om det där företaget som kallar sig Nestle!
Inte nog med att dom inte kan erkänna att det är fel på deras produkt, dom hävdar att det är vi som är konsumenter som anväder den fel!
Detta fortsätter dom med att göra även fast det är tydligt att deras anvisningar är oklara OCH produkten innehåller inte den mänden som den ska göra för att fungera.
Med andra ord, nestle resorb junior plus är en produkt som ska användas för att förhindra uttorkning, men vad gör den? jo den torkar ut! så att ge ett barn som redan är uttorkad en produkt som gör det värre.... de säger sig ju självt att det inte blir en bra situation av det.

Inte nog med att dom inte kan ta på sig ansvaret, utan skyller helt på oss konsumenter. Man har mage att säga att deras produkt inte är fel aktig utan det är VI som gör fel... fast fallet inte alls är så.
Man väljer att ta bort produkten... men man väljer oxå att inte gå ut och informera om det!
man gör det i tystnad.... man tar bort dom från hyllorna och låtsas som att det regnar...
Men alla stackars konsumenter som köpt dessa produkter innan?
Som har dom hemma i fall det skulle hända något.... förtjänar inte även dom att få veta att deras barn kan drabbas av alvarliga tillstånd till följd av att ha använt denna produkt?
Nydligen läste jag om en mamma vars dotter ev. kan ha fått HJÄRNSKADOR, som orsakats av ett anfall som ett resultat av vättskebrist... mamman tyckte dock att detta var kontigt för... hon hade ju gett barnet vättskeersättning... hur kan det då komma sig att barnet blivit uttorkad?! det vill kanske nestle själva svara på?!
Jag är säker på att denna mamma inte alls mår bra idag! och jag hoppas verkligen att hon drar detta vidare!

Men ja... som om detta inte vore nog... så väljer nestle att ta bort resorb junior plus från... DEN SVENSKA MARKNADER.  i övriga länder säljs den fortfarande... till stackars människor som ger dom till sina barn!
HUR FAN KAN MAN MED ATT GÖRA SÅ?

Detta har jag snott från nestle.se


Nestlés värdegrund bygger på socialt ansvar

Termer som allt oftare används i samband med ett företags sociala ansvar är Corporate Social Responsibility (CSR) eller som vi säger inom Nestlé Create Shared Value (CSV). Begrepp som oftast används i sin engelska version. Men vad står de för egentligen?

 

  • För oss betyder CSR att företaget tar ett övergripande socialt ansvar för sina verksamheter inom alla områden, som är moraliskt försvarbart och inte utnyttjar eller är negativt för parterna som är berörda av dem.
  • Med CSV menar vi att skapa värden som inte bara kommer företaget till del, utan även den enskilde bonden, samhället, konsumenterna, leverantörerna och våra samarbetsparterners.

"för oss betyder CSR att företaget tar ett övergripande socialt ansvar för sina verksamheter inom alla områden, som är moraliskt försvarbart eller är negativt för parterna som är beröra av dem"

Jasså?
Kan man säga att nestle tar sitt ansvar i denna fråga?
Dom, går inte ut med att man inte ska använda produkten, dom hävdar att det är VI som är felet, och dom tar inte bort produkten helt.
Är det att ta ansvar? är det moraliskt rätt att låta fler barn bli drabbade? eller är det så att detta inte drabbar oss konsumenter negativt?


Åter igen, kära läsare, vänner, besökare... Varna alla era vänner med barn att inte använda nestle resorb junior plus!
Jag har själv en son som är svårt sjuk... tro mig! inga barn ska behöva vara sjuka, och när dom väl är sjuka så ska dom ju inte behöva få det sämre!

vill ni läsa mitt äldre inlägg finner ni det på min andra blogg om Noa..
http://lilleprins.blogg.se/2010/may/ang-nestle-resorb.html#comment

Stor kram till er alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0