Svammel svammel

"Om man ger dig linjerat papper, skriv då på tvären" (Juan Ramón Jiménez)
Citatet hittade jag på första sidan av min nya bok som jag precis börjat läsa.
Karriär och köksbevär lästes ut igår. och i dag påbörjades läsningen av "Flickan från ovan" och det är alltså i den boken jag hittade citatet!

Karriär och köksbesvär är en bok jag verkligen gillade. Något överdriven och förutsägbar kanske, men om man ka läsa mellan raderna och förstå den egentliga meningen. med andra ord, är man en jäven på att analysera så e boken gudomlig!

Jag har en sån förmåga, jag sitter ofta och analyserar saker. Filmer framförallt. Sånna här psykologiska filmer e sånt jag oftast räknar ut efter en kvart typ vem mördaren är.

Vi såg nån film för rätt läge sedan som är ett typ exempel på det. typ ett gäng människor hamnar på ett hotell och alla blir mördade sen kommer dom på att alla har samma födelsedag.
Direkt då. direkt när den infon kom upp så kunde jag berätta hela filmen. Ingen av dom andra som satt med fattade ett skit.

Det är en jävligt tråkig egenskap.
samtidigt så är den endå rätt bra att ha ;-) speciellt som just med sånna här böcker som karriär och köksbesvär, där man nästan måste analysera allt eller vara 14 år för att uppskatta boken.

Å herre min kära, nu känner jag själv att jag börjar svammla en del ;-)

Men tillbaka till dagen som har varit, vi vaknade seeeent! speciellt som klockan hade ställts om. hela dagen hade typ gått när vi väl kom upp.

Noa har varit tröttig å hängig men har endå lekt som en tok ute på gården. han har kört race med sin kusin med deras bobby cars och hoppat i varenda vattenpöl som han kunde hitta.

Noa gillar inte att bli blöt, han gillar inte heller att bli smutsig. ramlar han och får jord på händerna gråter han tills det är borta. får han nåt på byxorna så försöker han desperat få bort det. spiller han sin dricka så hämtar han en disktrasa. Det är sån han är mitt söta lilla barn, så... om han vill hoppa i vattenpölarna, varför inte?! Jag tycker bara att han e så söt när han gör det. andra mammor som passerar brukar blänga med stora ögon!
Har nästan lust att skrika ibland, Ursäkta att mitt barn har kul!

Jag har även varit på posten och försökt att reda ut vad som har hänt med mitt paket.... inte lyckat :-p
Tjejen stod och glodde som om hon sett ett ufo typ! fram tillsdess att hon utbrister. lägg av! du kan inte mena allvar, en låda med sprutor?
Ja säger jag och pekar på lådan.
Hon förklarar det jag redan själv egentligen viste att dom inte kan göra nåt, dom e ju bara ombud. så jag får gott ringa posten och skrika på dom i morrn.

Vad mer har jag gjort då.
Jo jag har pratat med en underbar vän i telefonen i dag! min underbara Lina!
Vi båda har haft det jäkligt struligt sista tiden, för henne börjar det dock att ordna sig. vi skulle ha setts på middag nu i helgen men iom noa så ställdes det in.
Nästa helg e de ju redan posk :-o så de får väl bli helgen efter.

Jag har oxå pratat med en annan person. Linda mörda mig inte nu!
Vi har inte pratat på flera veckor. Jag fick sagt det jag ville och behövde. utan att han slängde på som han normalt sätt gör så fort jag vill ta en diskution.
Det känns bra! som en liten oros sten losstnade. Jag behövde verkligen få ut detta, och jag behövde få det sagt till honom!
Inte för att jag vet om jag blev så mycket klokare, men det känns iaf bättre!

Nä hörrni, jag ska sluta svamla nu och inte tråka ut er allt för mycket ;-)

Hoppas ni har haft en underbar helg. Vad har ni haft för er?

Kramar


Kommentarer
Postat av: Broderibruden

Jag har varit jätteförkyld hela helgen, troligen samma som Valdemar haft. Men jag har sluppit feber så vi åkte till stan i lördags. Vi gick på en loppis som var på Örnässkolan (en bit härifrån). Vi har massor av snö fortfarande så något hoppande i vattenpölar blev det inte. Valdemar fyndade några bilar på loppisen annars var det inget annat intressant. Kram!

2010-03-29 @ 18:14:03
Postat av: L...

Jag tänker inte mörda dig, jag tänker säga nåt värre: jag är BESVIKEN :) Nä men du gör som du vill, dock tycker jag det är helt fel då han är en manipulativ j*vla idiot!

2010-03-30 @ 21:48:37
URL: http://livetidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0