Kalas

I dag har vi haft kalas!
Tack o lov mådde faktiskt Noa bra och var laddad in för dagen!
Lite konstigt var det dock att mamma å mormor hade kakor som man inte fick guffsa i sig, och alla rusade runt som yra hönor innan gästerna kom.



Det bjöds på blandade godsaker, smörgåstårta med skagen fyllning, mina egen gjorda beskvier med fransk nougat fyllning mammas "fiffi rutor" Kallas för hundra saker tex. kärleksmums (choklad botten med choklad glasyr och kokos på toppen eller strössel.)
choklad pinnar, ballerina kladdkaka osv. Temat vart helt klart choklad :D

Noa fick en massa kul. En borrmaskin av Rikard eller Ikkad som Noa säger, Ett snickar bälte med en mängd tillbehör som hammare tång struvmejsen skruvar och allt vet vad. och en bygg hjälm fick han av Lilie och Zebbe med familj.
Av Linda fick en en Mikrofon av kusinen blev de snygga snickar byxor från PoP och av grannen ett bar coola snickar byxor från Linus och lotta.
Noa älskade allt! förutom dom mjuka paketen för dom var inte lika skojiga att öppna ;-) men jag kan lova att hans mor älskar dom och dom kommer att användas väl!

Det har varit en lång men mycket trevlig dag! Noa var helt slut när folket började röra på sig! Strax innan middagen somnade han hos morfar.

Rikard stannade på Middag och en stund efter för att snacka lite skit!
Dock så fick han göra det mest med min pappa då min syster bestämde sig för att fixa mina naglar.

Så nu e dom tok snygga med lack och dekorationer! Eller som hon säger fnask manikyr! (fransk manikyr säger väl vi andra ;-) )

Noa stupade faktiskt i säng när vi kom hem, trots att han sov middag väldigt sent!
Och hör å häpna! Han spydde inte när han fick sond av morfar :-o han fick iof bara hälften av vad han skulle ha (bättre än inget) och han fick kvälvningar. Men INGET kom upp YEY!

Nu är det dags för mig att krypa till säng. I morrn ska jag med och frivillighets jobba gratis för bandyn på Finalen i uppsala!
Håll tummarna för att Bajen vinner i år. de e dom fan värda.
Det är 8e finalen å dom förlorar alltid. även fast dom har spelat as bra så e de nåt som skiter sig alltid! Måtte dom vinna i år!

Kram på er


Kommentarer
Postat av: L...

Sv: TACK :) Vad snäll du är!



Vad kul att han gillade den! Det var roligt att ses, vi får ta o göra det snart igen!



Kraaam

2010-03-21 @ 01:22:20
URL: http://livetidag.blogg.se/
Postat av: Broderibruden

Vad mysigt och så skönt att Noa fick må bra! Kramar i massor!

2010-03-21 @ 11:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0