Gå ner i vikt

Det här med att gå ner i vikt *suck*

Jag väger mycket! Har alltid gjort, kommer alltid att göra!
Och det handlar inte om att jag är överviktig eller så, utan för att jag väger mycket.
T.om när jag var som smalast hade 34-36 i stl. så vägde jag endå 60-65 kg!

Men nu vill jag verkligen gå ner i vikt! För jag skulle inte alls må dåligt att vara snygg i sommar ;-)

Jag har redan tappat en del denna vinter. det märks iaf på mina vår/sommar/höst kläder som inte längre sitter lika som innan.
Enligt ett test så skulle jag behöva tappa ca 0.5 kg för att nå min idealvikt.
Jag själv skulle nog vilja tappa mer än så :-P

Men, här kommer det fnuliga.... jag vägrar bantning!
Banta är i mina öron ett fult ord, att se över sin kost och leva nyttigare. det är inte samma sak som att banta!

Första saken jag måste ta tag i är...
ÄT MAT!

Ta bara i dag som ett ex. mitt första mål mat i dag! och jag är seriös nu.... blev av först 18.30!
Japp... jag har ätit ett mål mat i dag, och åt 2 crumpets till mitt thé för en stund sedan.

Det är inte okej!

Jag måste bli bättre på att äta! och jag måste komma på en balansgång för att få det att fungera med Noa.
Bara för att jag äter så illa så betyder ju inte de att noa inte fått nån mat.
Han får sånt han kan och vill äta.
Och det mesta av det, vill jag knappt ta i.
Vofflor fick han till lunch= jag vägrar! funkar 1 gång om året, men inte mer än så!

Jag får helt enkelt finna mig i att inte bara laga mat till honom utan även göra mat till mig.

3 mål mat om dagen, frukost lunch och middag e första målet att uppnå!
att äta nyttigt och hälsosamt e inget problem för mig då jag föredrar hälsosam mat!

Jag tror att min kropp skulle må mycket bättre av att få i sig mer mat!

Hjälper ni mig och pushar mig till de bättre?

Kram


Kommentarer
Postat av: Sandra mamma till P&L

Absolut tjejen! Har ju även dig på msn nu, så du kan räkna med mitt stöd! Kram

2010-03-31 @ 23:25:52
URL: http://pontusochlucas.blogg.se/
Postat av: L...

Ja har lite samma problem, är okapabel till att få i mig mat som man ska! Äter oftast inte frulle, kan istället bli sen lunch o ingen middag :/



Har dock blivit bättre nu med jobbet o nästa vecka får jag mitt gymkort! Du kanske skulle träna i samband med maten? Eller hitta nån träningsform du tycker är rolig :)

2010-04-02 @ 23:01:05
URL: http://livetidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0