Pensionär... ja visst! de e jag det!

alldeles strax ska jag ta och nanna!
Jag är så trött och så slut, och jag fattar inte äns vad tusan jag gör vaken.
vad e poängen?
Att vara vaken när man e så trött att man knappt äns orkar kolla på tv, de e ju ingen som kommer ringa, ingen som kommer komma förbi eller nånting... så varför?
Varför pina sig bara för att man kan vara vaken?
Missförstå mig inte nu ;-) det är inte så att jag önskar att nån skulle knacka på eller så.. utan mer en allmän fundering.

Okej ja... de e inte så att jag sedan dess att noa somnade har suttit vaken och gjort ingenting.
Jag har bakat en jätte härlig banan och choklad kaka med frosting som jag precis har avnjutit med ett glas vin för att avrunda denna förfärliga helg!

så vad har vi gjort i dag då?
Jo vi har varit hemma, mysigt och haft en riktig härlig dag tillsammans, bara jag och lilla Noa.
Vi har myst upp oss i fönstret och pratat om regnet och vad det är bra för, vi hann precis på sekunden in hemma med en nyhandlad kebab och annat gott att ha till lunch när himmlen öppnade sig.
det var bannemig tur att vi inte gick ut 2 min senare.

Vi har lekt i Noas koja och vi har räknat i hans 1-10 bok.
ään taaaattt (1 katt) tåå taaaatt mamma titta kaaaaaaaaattt hehe han e så söt min lilla goa kille!

Noa har badat, och plaskat som en tok och.... jag fick tvätta hans hår utan tjaffs.
Lycklig mamma!

sen har vi städat, hällt ut en massa cola på golvet, städat igen, hällt ut ännu mer cola.. städat igen
;-)
Vi har tittat på lotta på bråkmakargatan flyttar hemmifrån, och vi har tittat på pip larsson.
Noa har lagat middag till oss och så har vi varit i affären och handlat.

Jag tror föresten att jag har blivit pensionär... en långhelg, lördag... och jag
 bestämmer mig för att göra banan och choklad kaka... och ja detta e jag i ett nötskal. jag ser att jag har bananer hemma som ingen kommer hinna äta upp och jag e sååå trött på att kasta bananer!
ja men då gör vi banankaka... jag har allt hemma förutom en bra form och så saknade jag bakpulver.
Mamma kom snällt över med det när hon tog ut hunden och sen skulle vi sätta fart.
men...
resten då?
behöver man verkligen bara bakpulver, bananer och en form?
ööööh.... näääääääää inte riktigt va ;-)
okej en del hade jag hemma... men jag saknade 1 ägg... 1 jäkla ägg.... så de va ju bara att knata till affären där jag kommer på att jag behövde ju både choklad och kokos oxå.
och Noa han hade jag ju lovat lördagsgodis så det var ju tvunget att inhandlas oxå... och... ja stod det inte mjölk i receptet oxå?? huuuummmm...
jag e så snurrig. sluta med att jag handlade allt och ingenting och flera av dom sakerna jag handlade hade jag redan hemma.... bra där!

men men... de e ju inga saker som jag inte kommer använda. Mjölk används ju dagligen och ja kokos å sånna saker jag väldigt ofta när jag bakar iaf så de va ju ingen fara.

Noa han var så söt så. När vi kom hem tog han sin godisskål och satte den i min säng. sen kom han ut till köket med fickorna fulla av godis och hjälpte till att baka.
Ja man kan ju tro att jag bedriver barnarbete här hemma... men ja... han gör det mesta min lilla kille och de e typ han som har gjort hela kakan egentligen. med mig som sin assistent.
men jag förstår inte varför inte... jag hör dagligen om barn som inte får hjälpa till eller ens vara i köket.
Han vill så gärna och jag ser inget fel i att lära barnen att vara delaktiga och få vara duktiga.
Noa har "peppar peppar" bara bränt sig en endaste gång! och då lagade inte han mat utan det var en helt ärlig miss att plattan var varm å han hjäpte min lillebror att baka å han satte armbågen på.
Annars så nej... det har ALDRIG hänt att han har bränt sig, trots att han dagligen står vid spisen.
Han vet att det är varmt och han är försiktig!

men när kakan var klar, då gick Noa in till min säng å la sig, jag la hans egna täcke på honom och det tog inte många sekunder innan han sov med kläderna på och godiskålen i famnen.
ingen circadin hade han fått heller så det känns ju helt toppen.

i morgon ska vi ha tvättstugan och sen ska vi städa lite till. jag har städat bort min kabel till mobilen så jag kan inte visa bilder på kakan heller :( så den måste jag städa fram!

Sov gott hörrni och många kramar på er!


Kommentarer
Postat av: Broderibruden

Hej, vi har också varit hemma och myst under helgen, var även på tivoli. Snart har Valdemar sommarlov, bara denna vecka kvar. Jag tycker Noa är jätteduktig som redan hjälper till. Kram!

2010-06-28 @ 09:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0