Kaosdag

I dag har jag varit och handlat mat med min mamma och min lillebror... och njaaaaaa... att storhandla i denna hetta som var i dag en dag som denna med en väldigt trotsig och surig Noa var mer än vad mitt tålamod klarade av!
Jag svalde svalde svalde och ja det gick en rätt bra stund att hålla inne min frustration. Vi tog oss in på MQ där jag köpte denna darling på 50% rea!





300 gick den på och värd varenda öre! jag älskar den och vill bo i den. den har fickor!!!!!!!!!!!
Efter det gick vi till systemet och köpte en flaska allesverloren tinta berocca. Mitt absoluta favorit vin som jag bara köper när det är "högtider" annars dricker jag ju nästan aldrig. så när jag väl planerar att ta ett glas till maten så vill jag ha ett glas av ett vin jag verkligen uppskattar!

Inne på systembolaget så började Noa balla ur. han skrek, skrek, skrek, skrek, och ja... skrek...
mitt i folk massorna folk som nästan slår ner en med öl backar osv. får mig att inse att jag är väldigt lyckligt lottad som inte har vänner, familj, släkt osv. som har ett behov av att köpa dom mängderna vissa människor skulle ha.
och med tanke på hur illa barsig åt med ölen i handen och inte i magen... får mig att skämmas över tanken hur dom beter sig med ölen i magen sen :-/

Noa lyckades jag tillslut muta, han fick en kundkorg att släpa på så höll han sig lugn sen. Duktiga killen ställde den t.om sen bland dom andra vid kassan.

Efter det begick resan mot maxi. mamma o lillebror skulle bara in en snabbis så jag tog noa med mig till McDonalds och köpte ett happy meal till honom.
och ja jäklarns vad han åt :-o
hela hamburgaren slukade han och det var inte många pommes kvar i påsen.
jag skämdes lite, kunde det vara så enkelt att noa var så fuktansvärt arg för att han var så hungrig?
Men samtidigt så hade han både käkat frukost och fått sond innan vi lämnade hemmet så... jag fattade ingenting.
men...
han höll sig lycklig en liten stund, men den varade inte alls länge. sen började han gorma och skrika inne på coop.
Här nånstans så började min hjärna kortslutas tror jag.
jag slutade tänka och handlade bara per automatik. jag visste inte ens vad jag skulle handla.
mitt i affären så hade jag en kundvagn med en liten arg och ledsen kille. men kundvagnen var tom för ja jag kunde inte tänka. jag kunde inte ens minnas vad jag hade hemma i kylen och vad jag inte hade.
här nånstans kände jag att jag bara ville gråta.

samma stund som jag övervägde om det var okej att lägga mig ner på det skitiga golvet och stor tjuta så...
lugnade noa ner sig, tittade oroande på mig och sa: mammmmmaaaaaaaaaaaaaaaa
Ja Noa
Mammaaaa... puss puss och så kastade han släng kyssar till mig.
Vi stod vid grönsakerna och kramades en stund och då hittade vi mamma och lillebror oxå som hade gått i förväg.
Min hjärna var fortfarande inte med, huvudvärken satte in och jag hade ingen ork alls till detta idag.
Noa du får hjälpa mamma att hitta det vi ska ha okej?? mamma vill ha prinskorv vill du ha det?
JAAAAAAAA Lillekojv.
Bröd och pålägg och lite grönsaker fick jag med mig hem.
Och... givetvis hittade Noa både billigt storpack med prinskorvar "lillekojv", smörgåsrån och blöjor.

På hemvägen stannade vi till på den lokala mataffären och noa fortsatte sitt skrikande hela bilvägen.
den butiken vi gick in i e såååå trång att de fasen borde vara olagligt att ha det så.. vilket jag oxå skrek över typ hela affären. för min mamma gjorde en hel idiotisk grej.
i en full matvarubutik, med smala trånga gångar.... där ger man inte en två åring en såndär dravarukorg som han sjuter framför sig och slåt ner allt och alla som kommer i hans väg.

tror jag å Noa hann vara i butiken i 5 min innan jag hade skrikigt åt personalen att butiken var bland dom värsta jag varit i och tagit noa under ena armen gallskrikandes och skickat en varukorg över halva butiken till min mamma.... jag kan säga som så att folk skingrade sig när jag förbannad försökte ta mig ut! påvägen ut så sa jag åt hon i kassan att jag ber om ursäkt och att hon skulle hälsa den stackars killen det att jag inte menar att det är hans fel att deras chef är en idiot som tar in för mycket varor i en för liten butik.

Noa lugnade sig ganska fort och det gjorde jag med. men han var förbannad en bra stund. sen fick han följa med mig till interflora och välja blommor till sin krans!

Efter denna pärs så har vi legat en stund och kramats på soffan, druckit hasselnötskaffe och tagit det lugnt.

På kvällen fick jag barnvakt så jag kunde gå på Bio med Rikard. klänningen fick åka på då inget annat var rent hemma som var tillräkligt svalt!
Vi hade en trevlig kväll och tittade på beck.
Noa han hade däremot hjälp min lillebror att baka en citron cheescake som jag älskar och hade så satt sin armbåde rätt på den varma plattan.
Jag visste att det bara var en fråga om när.. för Noa hjälper alltid till vid spisen och har aldrig bränt sig innan. och som tur var så gick det bra. han verkar inte ha speciellt ont och det ser fint ut!

Nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen.

Kram på er och glad midsommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0