Sommar utan bad!

I dag har jag gjort en dum grej..... en vääldigt dum grej som gör att jag fortfarande är vaken och inte kan sova.
Men vi tar dagen från början.

Noa vaknade glad som en mört.
Vi gjorde frukost tillsammans, tittade lite och dansade runt här framför TV till disney chanel.
Jag väntade ivrigt på att posten skulle dyka upp ihop om att min avi på väskan skulle komma... men ingen postgubbe kom...
Klockan drog iväg och posten e alltid här kl 11.
kvart över gav jag upp... nä de blir visst ingen väska idag heller :-(

Vi klädde på oss ordentligt efter att ha tittat ut och insett att vädret inte var det finaste.
Sen knatade vi till parken och busade runt där med Carro och Loke.
Efter en stund skulle Carro möta upp en vän vid tåget så jag och Noa gick med. på vägen dit så gick jag förbi hemma och kollade om posten kanske skulle ha varit snäll och lämnat en avi... nix... nada....
vi gick till centrum mötte kompisen och vandrade tillbaka...
på hemvägen så kollade jag in igen hemma men nää ingen post.
Då gav jag upp helt.

Vi gick över till mamma eftersom att Noa ville till Mommo och äta kakor.
Noa mös direkt ner sig under en filt i soffan och bara mös!
Mamma skulle köra min syster runt halva sverige för att köpa grejer till hästen och blandannat så skulle dom till biltema för att handla. Toppen! då kan ju jag passa på och köpa en cyckelkorg och stödhjul till Noa.
men innan det så tog jag hunden med mig hem för att titta ännu en gång om det kanske kunde vara så att mammas teori kunde hålla nämnligen att jag inte skulle få nån post och att avin kommit långt ner och att post killen skulle ha fått cycklat tillbaka hem till mig.

Väl vid porten möts jag av min granne som sa: det var ett jäkla spring in och ut på dig idag :-)
Ja jag väntar brev med posten.
ja då kommer det nog i morgon för han kom vid 11 som alltid.
jäklarns...
men jag kollade in iaf och tada... där var avin :-D

Sen gick färden till ica för att hämta paketet, sen till Lillhästen, sen vidare till djurboden.
Där hade dom en massa katt saker och Noa blev helt salig katt mamma katt pekade han på alla katter!
och försökte sno alla katthalsband han kunde bära. men han fick nöja sig med en liten katt leksak som skramlade.
Efter detta så har vi hunnit med ett besök till i lekparken där vi spenderade lång tid innan det var dax för sondmat. och jag hoppades på att Noa skulle sova en stund, men det var jag som somnade till med Noa liggandes på mig kollande på teletubies.

Vi tog sedan en lång prommis med carro och Loke och köpte glass. kvällen blev ju så underbart fin.

Jag har mått dåligt sedan igår.
Illamående, skit ont i brösten som spänner, svårt att äta, små kräkningar och idag kom dom sura uppstötningarna.
ja jag vet... och NEJ jag är inte gravid.
Jag mår alltid så här när jag får min ÄL vid midsommar. jag antar att jag e mer fertil vid denna tid på året för det var ju faktiskt nu för 3 år sedan Noa blev till.
och detta var väl typ huvudämnet under vår prommis ;-)

klockan drog iväg och Noa och jag gick hem och mös ner oss på soffan. Vi hade super mysigt! och han fick inget circadin.
och tro på fasen.. han somnade i min famn iaf utan minsta bråk.
Jag hade faktiskt glömt hur mysigt det var att ha han lugn och bara gosa sig till sömns!

Efter att han somnat så passade jag på att kolla runt på nätet, blogga osv.
och sen.. sen kom det stora misstaget.
Jag duschade!

Ja visst låter de knasigt... men jag tänkte mig inte för. sista tiden har jag inte duschat hela kroppen utan tvättat håret, tvättat mig under armarna osv. men inte idag.
Jag skulle njuta av en lååång dusch...
DUMT väldigt DUMT
Jag pinade mig igenom duschningen och insåg varför jag undvikit att ducsha hela mig. det kändes som om hela min kropp skulle frätas sönder av vattnet.
och nu... det kliar, det kliar så förbannat att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
Men jag är duktig... jag kliar inte tillbaka... iaf inte så mycket ;-)

När.. snälla säg mig när ska dessa förbannade utslag försvinna från min kropp??? jag smörjer, smörjer å smörjer. Jag byter tvättmedel, sköljmedel och tvål.
men inget hjälper fan!

och inte heller så håller dom vårdgarantin.
fick ett fint brev från mottagningen att jag står i kö till kön!
jävligt roligt... eller inte!
Men de e lugnt.. det går över om 6-8 veckor... vad e jag inne i nu? 15? kul sommar att inte kunna bada!
BLÄ!

God natt och kram på er



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0