Planerar tårtor

Fy å blä, Jag känner mig helt slut!
Vi har i dag varit med min syster i staller *uuh* jag som inte gillar djur!
Men Noa tyckte att det var jätte kul att springa runt där!
Efter det så har vi käkat sallad och tagit det lugt. ända fram tillsdess att jag i panik kom på att Noa och hans kusin skulle vaccineras.
Så det vart bara att kasta sig upp och springa ner till BVC.
Nu sitter Noa och tittar på teletubies och jag håller på och kollar runt på tårtsidorna för att se om jag kan hitta nåt kul som jag ska ha till Lilies och Magnus bröllops tårta.
Det e så jobbigt, för för det med mesta så måste jag handla från flera olika butiker då dom inte har samma utbud. och det tycker jag SUGER!
men jag har mailat till Tårtdecor och hört mig för om dom har dom sakerna som jag saknade på deras hemsida.
Sen återstår det att se oxå vad dom vill ha för dekorationer. för det var inte helt lätt att få svar på :-D
Men jag har ju rätt mycket roliga saker hemma, färger till en förbannelse och utstickare. så jag tror att jag köper lite sånt smått som jag endå vill ha och känner att jag saknar. och vill dom ha nåt absolut speciellt så får man väl komplitera med det!
Jag ska ju endå försöka hinna göra en "test" tårta så dom får smaka på och se vad dom tycker.
Tårtan ska iaf vara i två delar och pga. allergier så TROR jag att de blir i denna stil

1a tårta får smak av
Pigall fluff
Färska hallon och hallon sås utan socker

2a tårtan får smak av
Citron fromage
Färska Jordgubbar och jordgubbssås utan socker.

Sen spacklas nog båda varianterna med vitchocklad grädde.

mm vad tror ni? kommer nog bli typ 6 tårtor som ska göras!
Jag funderade oxå på om man skulle göra tårtbottnar med choklad smak... men de blir nog kanske för mycket lixom... bättre att köra på en neutral... fast iof!
Chokladbotten passar nog perfa till citron fromagen och jordubbarna.......
Ja jag ska fundera och prata med Lilie och Mange oxå! dom kanske tycker att detta låter jätte äkligt ;-)

Nä nu ska väl jag försöka göra nåt för världsfreden :-)
Stor kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0