Noa kan räkna :-D

Jag bakar, Noa var smart nog att lägga sig i min säng och kolla på TV för en stund sedan för.... det gick åt fanders!
alla påsar jag hade sprack, det är smet över allt, jag tog fel handduk och slet ut alla hasselnötter jag klämt skalet på så det var hasselnötter och skal smulor över hela golvet!
Ja vad ska man säga...
Jag bakar iaf Makroner som första plåten nu står i ugnen.
Jag gav upp påsarna och klickade ut smeten. det skulle bli ca 40 st men de blev bara 20.
Behöver jag säga att dom blir gigantiska?

Jag lägger upp en bild på resultatet senare :-)

När vi skulle gå för att handla ingredienser så gick vi ner till en ny öppnad butik i centrum som heter typ änglaaffären.
Ja behöver jag säga att det var en butik för mig :-D
En massa engelska prylar, fina hem inrednings saker till låga priser. och.... dom hade riktig mörk choklad knappar från spikarö. en påse sånna köpte jag till makronerna och dom hade även kaffe som dom malde. så jag tog det sista hasselnöts kaffet dom hade som jag och lillebror ska dricka sen.

Jag köpte även en liten WC skylt till toan som det hänger ett hjärta ifrån. Jätte fin!

Jag glömde ju helt bort att jag inte hade bloggat i söndags *fy mig*
Så här kommer det en snabb uppdatering från söndagen.
Vi gjorde väl egentligen inget. vi var hemma städade och hade det mysigt.
Noa han hjälpte oxå till, tex. så när jag bytt lakan i sängen och gick för att hämta påslakan då drog han på sig sina gummisar och hoppade i sängen! :-) han e så söt min lilla busunge.
Sen knatade han runt i sina älskade gummisar hela dagen och satt på golvet vid skurhunken och använde en svamp att torka golvet med.... jag hade oxå behövt ha på mig gummistövlar :-)

Men... på morgonen när vi hade köpt frallor så hjälpte Noa som vanligt till med att fixa frukosten och göra kaffe.
Och... När vi står där och hjälps åt att hälla i kaffet i filtret så räknar jag: ett då säger Noa:tåååå Jag: tre Noa:Yraaa Jag: fem Noa: seeees Jag: sju!
Detta har altså aldrig inträffat!
Sen har vi räknat hela dagen :-D
Och när min syrra kom över för att käka lite kina mat på kvällen så försökte Hon lära Noa att bokstavera till Noa
Micki: N Noa: tååååååååå
Hahaha :-D bokstaven N låter ju som en!
Jag kan inte vara mer stolt över min älskade lilleprins!

Kram så länge


Kommentarer
Postat av: Broderibruden

Ja det är alltid roligt med sina barns framsteg:-) Noa är jätteduktig! Kram!

2010-06-22 @ 18:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0