Jävla utslag!

För lite mer än 6 veckor sedan så träffade jag min läkare sist.
Han kollade då på mina utslag och dommen blev
medaljongsjukan (pityriasis rosea) *klicka på namnen för att läsa mer*
Dessa utslag som jag hade då skulle försvinna efter 6-8 veckor. men jag fick det första "primär medaljongen" redan ca 2 veckor innan jag var hos läkaren och med tankte på att det gått ett bra tag så kändes det som att näää dom kommer inte försvinna.
i går när jag ställde mig i duschen så fick jag mig en smärre chock!
Dom var överallt! jag e prickig över precis hela magen, ner på benen, över bysten och ut på armarna.
POOOOF har det sagt och det har exploderat.

Jag ska visa ett exempel på hur det ser ut!

Detta var för nån vecka sedan



Och detta e nu!


Helt galet! och kliar som faaaan gör dom fast det egentligen bara e på ca 20% av dom som blir drabbade som det kliar hos.

Min läkare bara gapade när han såg dessa utslag. utslagen som jag hade under bröstet sist jag var hos honom var ju bara små prickar som sen har blivit värre å värre.
enligt honom så ska ju medaljonsjukan bara ge en primärmedaljong (den jag har på ryggen för den kom först) och inte flera stycken som jag har nu!
Dessutom tycker han att dessa ser mer ut som
ringorm, men fjällen gör endå att han måste tolka det som medaljongsjukan.
Ja han var mildsagt förvirrad över mina utslag, och att jag kliar ihjäl mig gör det inte bättre. sen att det inte har försvunnit utan e värre nu än vad det var då, trots att dem borde vara borta eller på väg bort gjorde honom ännu mer förvirrrad.

Slutsatsen blev iaf att han misstänker att jag haft maximal otur, dragit på mig både medaljongsjukan och ringorm!
så jag har fått kräm mot hudsvamp. och en remiss e för säkerhetsskull skickad till en hudspec.

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Broderibruden

Men stackars dig! Hoppas krämen hjälper så du slipper klådan! Kram!

2010-06-03 @ 10:06:24
Postat av: Poffie

Stackare! Då var det inte konstigt att utslagen såg ut som mina när jag hade ringorm som jag skrev till dig.

Hoppas att det nu blir bättre! Vet hur det är att ha klåda på hela kroppen. Sitter själv med utslag över hela benen, magen och brösten nu pga värmen och för att mitt jobb envisas med att tvätta alla kockkläder i 15 liter sköljmedel som jag inte tål...

// Poffie

2010-06-05 @ 21:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0