Heldag ute

I dag har vi kört en heldag utomhus!
Det var ju så himlans fint väder så vi passade på.
Pojkarna Noa och Loke lekte fint i lekparkerna och sedan tog vi en prommis för båda killarna ville åka vagn. vi gick ner till fotbollsplanen som är i modell bättre sådan. där höll dom på och vattnade och pojkarna tyckte att vattenspridarna var jätte spännande. Men både Noa och Loke var inte alls impade av att det var vatten som kom ut ur dom ;)

men de va bra att dom blev lite blöta för planen ligger i en liten typ dal kan man väl säga och de e så tryckande varmt att man nästan höll på att förgås där nere.
Jag kan oxå meddela att vid fotbollsplanen ligger en liten bit därifrån den "ökända" hanvedenkällan.... som består av ett inhägnat rör i marken ;-) därifrån tas vattnet till bonaqua!
humm... själv dricker jag inte de vattnet för jag gillar inte smaken och jag gillar inte bubblorna. men jag brukar motivera det med "jag köper inte samma vatten som man tappar utanför min dörr" :-D
jag ska nog banne mig knata ner i sandtaget och ta en bild på "källan" nån dag... haha

efter det gick vi hem å käkade lite och sondade lite. sen gick vi ut igen :-)
Vi lekte i parken och sen gick vi ut och åt middag på lokala restaurangen. Barnen käkade pommes jag en pizza och carro en black and white...
Noa och Loke delade på en cola oxå men de va roligast att se vem som kunde blåsa upp mest cola med hjälp av att blåsa i sugröret.

Noa åt knappt nånting :-( han har ätit jätte dåligt sista tiden och har inte alls varit pigg på mat över huvudtaget.
Vi gick hem efter och städade lite. men de gillade inte Noa alls. han vart jätte ledsen när dammsugarn gick igång och gömde sig i sin koja och grät!
Jag undrar om de kan vara så att han har ont i öronen?

för så här har han reagerat flera gånger på sista tiden när de låter mycket. men aldrig förr har han vart så här. eller kan de vara en åldersgrej?
jag botade en ledsen kille med en lååång kram och ett bad och så blåste vi såpbubblor i badrummet! det gjorde en ledsen kille väldigt lycklig!

sen somnade han!
men vaknade igen efter en liten stund. gick upp in i köket, öppnade kylen, tog sig en danonino yoghurt och hämtade en gaffel :-) min lilla sötis!
Sen satte han sig fint vid bordet åt upp hela kastade förpackningen och la sig igen. det tog väl en 15 min sen sov han :-)
men jag kan ju tillägga att han fick en sked och jag stoppade om honom ordentligt!

Jag själv sitter och slappar i soffan, kollar på galma avsnitt av sex and the city på 3an, käkar Marabou sensation caramelized almond sea salt. och dricker ett glas cola light.
jag älskar dne chokladen men även den med kola och valnötter! mumma!

I morrn e de mathandling som står på schemat och sen kanske bio :)

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0