Fiskgratäng

Igår var jag helt hundra på min sak... vi skulle få ett avslag på narkosbedömningen inför den kommande MRn.
Jag lagade en dunder god fiskgratäng från grunden utan fusk med halvfabrikat. den blir bäst då.

Recept:
mos
kokt potatis, en skvätt matlagningsgrädde, lite mjölk en klick smör värm smör, grädde å mjölk.
mosa potatisen i en press och rör i vättskan efter egen smak. ha i kryddor efter behag (jag körde färsk dill/gräslök salt å peppar)
låt svalna innan man spritsar ut den

sås
smält smör, ha i mjöl och rör tills den tar en fast form och släpper från kastrullbotten.
matlagningsgrädde, mjölk, vittvin
hummer fond
grönsaksbuljong
citron, lime
fäska örter dill gräslök och basilika
salt peppar paprika pulver och chilli
låt den stå och puttra/reducera så att den tar en väldigt fast form. såsen behöver bli väldigt krämig för att den inte ska bli för rinnig i ugnen. tänk på att fisken innehåller vättska, speciellt om ma använder sig av fryst fisk

fisk
Jag hade turen att spinga på fäsk torsk och färska räkor, så det körde jag på.

Noa somnade tidigt och jag passade på att bara ligga på soffan, ta ett bad och en dusch och bara ha det lugnt och skönt hemma.


I dag hade jag läkartid som ni kan läsa om i inlägget nedan.
Sedan begav vi oss till sjukhuset för narkosbedömingen.
Läkaren som vi mötte där var samma som vi brukar ha och han tyckte synd om Noa som var dålig så Noa fick en jätte söt nyckelpigenallebjörn.
Men han såg inga problem med sövningen så i morgon blir det visst av iaf :-)

Nu kallar sängen då vi ska upp tidigt så Noa får i sig frukost. själva sövningen kommer ske först kl 13 så han behöver få i sig lite i magen!

Stor kram på er


sen e de bara att köra :-) jag toppade med ännu mer färska örter uppe på och tomatskivor


Kommentarer
Postat av: Broderibruden

Tack för att du delar med dig av receptet! Jag önskar att denna undersökning visar vad som är fel med lille Noa! Kram!

2010-06-03 @ 10:08:20
Postat av: Broderibruden

Hur gick det? Kram!

2010-06-05 @ 12:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0