En historiskdag vi fått dela!

Här hemma följs bröllopsyran i dag!
Vi började dagen med att åka ut till djurgården och ställde oss rätt nära där båten dom skulle åka med över till slottet låg.
Noa har haft super kul, spöat sin luftballong med en flagga :-D och vi fick jätte bra platser!
Dock så red dom förbi så fort att de bara blev daniel som fastnade på bild när dom for förbi.
Jag ska visa bilder för er inder morgondagen för jag orkar inte bråka med telefonen nu :-)

Under tiden medans vi väntade i parken så hade SVT en stor bild TV där så vi såg ganska mycket av själva vigseln innan de va dags att inte position :-)
Noa han klappade händerna och pekade och sa FIIIIIN mamma FIIIIN till Vikoria när hon klev ur sin bil.
men lagom tillsdess att dom kom så hade Noa somnat på min axel.
Min snälla lillebror var med och bar honom medans jag försökte ta en bild.

Rätt lång tid innan dom anlände till Galärparken där vi stod kom det en orkester och en massa snyggt klädda värnplikter (antar att de va de iaf) stackarna.... dom svimmade en efter en.
Vi hade tur och det stod en som arbetade med sånt bredvid oss som garvade åt mina kommentarer och gav mig förklaringar på alla mina frågor om deras knivar osv. Han var alltså där som privat person!
Han sa de att de va vanligt. för de e jävligt jobbigt att stå stilla och bara glo hela tiden. man tappar fokus och kroppen slås ut.

Det var väldigt kul och väldigt trevligt att ha varit inne och vinkat till vår nye prins!
Jag tycker att det är helt fantastiskt att Vår underbara kronprinsessa har fått välja själv hon vill älska och leva sitt liv med.

Jag sitter nu och har suttit bra länge och tittat på SVT och deras sändningar. och ja... vad kan man säga....
men efter att följt detta bröllop i ett år nu så ja... jag älskar vårt kunga hus mer och mer!
Dom är ju helt vanliga människor som oxå kan skoja till det!
Bara nu när man sitter och tittat på middagen, folk skojar skrattar och har genuint trevligt!
inte alls så där stelt och trist!

Och Kungens alla tal!
Hallå hur underbart var det inte att se Viktora som höll på att börja gråta när kungen kallade Daniel för sin svärson för första gången?
Och hur sött var det inte att Kungen tog en av dekorations blommorna och gav till drottningen som tack för allt stöd!

Och.... en sak jag hade missat!
Kungen å Drottningen hade ju bröllopsdag i dag :D

Klänningen.... ja vad säger man.... klänningen......
Jag lovar.... Viktoria har snott den ur mina drömmar för exakt så ser min drömklänning ut! dock en liten detalj saknas på henne och det är ett tunnt rosa band i midjan i mitten av det breda!
sen hade det fan varit exakt kopia.... minus det långa släpet ;-)

Nä jag har inte mer att säga just nu! mer än att jag längar till efter att få se tårtan :-D

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0