En dag på havet

Idag blev det en heldag på sjön!
Riktigt skönt och mysigt. jag min dumma jag trodde att det skulle bli lugnt och skönt men ack så fel jag fick ;-) Noa gillar som känt inte vatten. det har tagit lång tid och mycket jobb att få han att bada badkarl.
men när vi gick iland lid en liten strand då förvandlades Noa till fisk :-)
fasen jag har inte badat så mycket som jag har gjort i dag, och lyllos Noa kunde ha sina foppatofflor på som han vägrade ta av sig!
Han satt på botten, han... hör och häpna.. doppade sig :-D Han gjorde det några gånger, och tyckte inte att de va så där jätte kul.. men endå gjorde han om det!

Vi plockade snäckor i massor och mös under en handduk.



Här är Noa på väg ut med båten, han verkligen hatade sin flytväst, men efter en stund så funkade det helt okej.


Lambi fick följa med ut! men det var kämpigt för vår gamla tant. men som tur var så fanns det en fin plats för henne med skugga där hon för det mesta låg



T-shirt på hela dagen, olika badbyxor och sen sprang han faktiskt mest naken under tröjan. den e så lång att den räcker hans rumpa och tack å lov så hittade jag solskyddsfaktor 50! på apoteket hade dom bara 30 :-o



Lycklig kille dom börjat få igång stinget ;-)



Promenix med morfar. jätte fin utsikt hade vi! snett till vänster om dom ligger dalarö så det var många segelbåtar som passerade och det gav en fin utsikt :-)





Och här har vi en riktigt trött liten kille som har fått komma i torra kläder och fick mysa upp sig med en filt på vägen tillbaka till land.


Noa har verkligen haft en toppen dag och jag är så glad över att han verkligen ville bada.
och jag har badat! jag kunde bada utan att det kändes som om hela min kropp skulle smälta!
men de va då fasen inte varmt. var man väl i vattnet var det bara att stanna kvar där ;-) för klev man upp så var det ju kört när man skulle i igen.
16 grader var det i vattnet!

Kram på er


Kommentarer
Postat av: L...

Åååå vad mysigt ni verkar haft det! Jag vill också ha en bååååt :)

2010-06-30 @ 20:08:21
URL: http://livetidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0