Tillfällig manjour!

Vi har spenderat sista dagarna med ett sjukhusbesök (lägger upp de i den andra bloggen i morgon) och efter de besöket så har vi spenderat tid med en underbara vän och hennes mamma å lillebror. min väns bonusbarn har även dom varit där en del så Noa har fått leka en himlans massa!
Noa har tyckt att det har varit toppen att få spendera tid med dom!
Min vän har diabetes, hon har en pump kopplad hela tiden och har därför en insulin knapp!
Noa har varit helt imponerad och tyckt att det har varit kul att få se nån annan som oxå har nåt på kroppen!
Det har lyst i hans ögon och har har förundrat tittat och funderat!

Noa fick ärva lite leksaker av hennes lillebror, en tramptraktor som jag tror att han älskar,om inte annat så kommer han älska den ;-)
Även en hel del plast verktyg och en bok om katter!
Trots att vi bor rätt nära varandra så spenderade vi natten där då hennes mamma ville att vi gjorde det. Hon är så rar, när noa hade somnat så betalade hon en taxi så jag kunde åka hem hämta saker så som kläder pump osv.
Vi satt upe och pratade hela natten om allt och inget!
tyvärr så visade det sig att Noas pump hade dött! tvär dött! trots att den var laddad och allt så jag fick i dag jaga avdelningen som har plockat fram en lånepump till oss! måste ta mig upp dit i morrn och hämta den.

Dock så märks det så väl på Noa att han inte mår så där jätte bra! visst, ja! han har varit super glad och lycklig! men sååååå trött! så där jätte trött att han knappt orkar med sig själv. och de dumma med hans sondmat är att den innehåller extra energi så han kommer inte till ro nu när han behöver så mycket!

Väl hemma efter att ha blivit hemkörd med alla saker och spenderat en middag med hela stor familjen, alltså inkl min bror hans fru och min brorson så kunde Noa och jag knata hemmåt!
Noa var dyngtrött redan då och jag stoppade honom i ett bad.
Han gjorde som han alltid gör, drar ur ur proppen i badkaret och pooof sa det och hela rummet var dyngsurt.

jag förvirrad ringer vännen som jag spenderat ett par dagar med och samtidigt så kommer jag ju själv på att de måste vara stopp i avloppet. så väl avtorkat golv och en vän i telefonen så beslöt jag mig för att göra det där vidriga jag alltid har lyckats hålla mig ifrån....... rensa ett avlopp!

de börja ju bra för de va inte svårt att få ut de lilla som satt i röret, och jag min dumma nöt trode ju att de skulle räcka hahahahaha!
Sen under allt hår och skit så ser jag ju att de finns ju för tusan en sil där!
JA jag menar allvar! hur fan ska jag veta att det sitter en sil i golvbrunnen????? det är lixom inte ett ställe jag tycker är kul att undersöka!
och inte är det heller ett samtalsämne jag gärna pratar om!

min vän fick sog nog ett gott skratt när jag förklarade att jag tagit en gaffel som jag försökte få upp allt ifrån silen med. för silen satt ju fast!
den gick inte loss!
"JOOO Angela den ska lossna dra hårt" "meeeeeen de gåååår inte" samtidigt som jag drar med all kraft så POOOOF så va hela jag dränkt!
Jag skojar inte jag kastade på telefonen och jag hade äckel gegga över hela mig! kläder, ansiktet, håret hela badrummet!
Jag gjorde rent silen å trodde jag skulle dö, sen försökte jag få upp lite från röret under men fick inte tag på nåt å jag stod inte ut med stanken. kan ju tillägga att den är under badkaret oxå så jag såg ju knappt nåt heller.
ringer mamma å rådgjorde som sa åt mig att göra rent så mycket som möjligt. skulle de fortfarande vara stopp så fick jag gott ringa jouren i morrn.

det funkade! vattnet går igenom, de blir ingen övervämmning och jag blev rekomenderad propplösning av min vän så jag ska kolla på de i morrn.
MEN

JA det funkar och JA jag ska rengöra silen nu när jag vet att den finns regelbundet! men ja det stinker ju fortfarande i hela hemmet. och jag tyckte att de bara blev värre och värre.... hummm jooo men de blir ju så om man inte sätter tillbaka silen ordentligt tydligen *suck*
så nu sitter den banne mig och jag hoppas att de slutar lukta. annars måste jag ju ringa jouren i morrn iaf!

Ibland borde det vara en rättighet att ha en man som kan fixa sånt!
Finns det inte en "tillfällig manjour" man kan ringa när man behöver sånna saker fixade??? jag lovar att om de finns en tillfällig manjour så skulle man ju kunna byta tjänster... nej inte seauellt då ;-) men de finns ju saker vi tjejer e grymt bra på! då skulle man ju kunna hjälpa varandra!?

Jag har oxå fått mitt terapi arbete på plats och jag skulle inte kunna vara nöjdare! Men den är inte klar ännu!
så jag fotar och visar bilder sedan! för det saknas ett lager färg. måste hitta en annan färg som täcker mer. för orginalfärgen tränger fortfarande igenom efter 5 lager med färg :-(

men de blir fasen bra iaf :-) men vill ha på ett lager färg till innan jag fixar med dekorationer på den!

God natt på er gott folk,
föresten... visst behöver ni inte ange lösenord för att komma in på denna blogg? utan de e bara på sjukhusbloggen man behöver?! för jag har lagt det så, men iom att denna e en sidoblogg så vet inte jag hur de påverkar!

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Eva

Du verkar ha haft en händelserik dag. Vilken snäll mamma din vän har.



Rensa avlopp är aldrig kul men nu när du vet var silen är så gör det regelbundet så blir det inte så jobbigt. Jag bodde i en lägenhet då jag mer eller mindre var tvungen att öppna och rensa en gång i veckan =(

2010-07-28 @ 05:38:45
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0