Tårtplaner

I Augusti så har jag äran att få göra en bröllopstårta!
Känns riktigt kul, och det kommer bli så fint!

Önskan är att tårtan ska stå på ställning, ha quiltat mönster runt om och ett pärlband i över och underkant! ovanpå så ska vi ha riktiga blommor, rosor och liljor. ev. även gerbera.
Själva tårtan ska vara vit, i kryssen på quiltningen ska det sitta socker eller silver pärlor.
och pärlbandet ska ev. vara målat med pärlemo.

Jag har aldrig gjort quilt, men tycker att de blir så galet snyggt.
men till min förfäran så inser jag att alla "mallar" för quiltning är slutsålda. så i natt satt jag vaken lääääänge och letade efter en sån embrosser.

och efter mycket letande så lyckades jag knipa den sista i Götet och fick en jätte fin utstickare till pärlband oxå!
så nu kan jag andas ut. återstående problem e dock att jag måste hitta nån som har Vit sugarpaste hemma. och det var inte heller lätt. men dom som har svarat på mina mail tror att dom kommer ha inne om 2 veckor. så de hinns beställas. annars så gör jag egen!

Jag lovar att det finns några av er som har läst quilt och undrar vad fasen är det, så här kommer det två bild exempel som jag snott från google bild sök (Quilted weddingcake)


Samma typ ska det vara på bröllopstårtan, med små "söm" mönster som jag ska fixa till! dock så kommer inte mönstret bli lika stort utan dom blir mindre för finare effekt.



samma mönster som på denna kommer det att bli på tårtan!



Och här har vi pärlbands verktyget jag beställde. det blir alltså varannan stor och varannan liten pärla!


Och om nån skulle vara intresserad så heter quilting verktyget jag beställde "
Patchwork cutters quilting embosser"
och pärlbandet är "
Pärlbandsverktyg 4 ovaler"
Båda beställda från tartdecor.se

Så nu är jag iaf på banan! jag har det jag måste ha utöver ingredienser då iof ;-) men jag har dom verktygen jag måste ha! så nu kan jag släppa det lite :-)

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0