Smycken

Så då tar vi inlägg nummer 2 ;-)

Jag har funderat på en sak...
man bär ofta samma smycken varje dag år in och år ut. visst man har säke
rt en del att växla mellan med iaf jag har ett halsband och 1-2 ringar som jag ofta använder.
och varför det? Jo





Som ni ser, jag har ett halsband och en ring som jag nästan dagligen använder. jag har en ring till men som jag har förlagt.

Halsbandet består av 3 berlocker, ett kors som jag fick när jag var Lucia i 5an. för kyrkokören.
Ängelen fick jag av min pappa samma år efter att jag hade varit Lucia på både kyrkokören och militärbasen.
Sen är det ett halvt hjärta med en liten "diamant" som jag delar med min bästa vän linda :-)
Linda och jag har varit vänner i 18 år! och för att fira det så köpte jag hjärtat och delade med henne i höstas.

Ringen är ärvd av min älskade och saknade Farmor. ringen är från början av 50-talet, är i vittguld och har en lilasten som jag inte minns namnet på!

Vad har ni för smycken som ni använder ofta/dagligen? och varför?

Kram
 


Kommentarer
Postat av: Valles mamma

Hej, jag bär ett fint armband som jag fått av Valdemar för det var han som valde det åt mig. Det är ett armband med fina glas stenar och en stor platt ädelsten, minns ej namnet. Jag bär ett halsband med min månadssten (maj). Jag bär även ett halsband som Valdemar själv har gjort med plastpärlor i form av djur:-) Mitt smyckeskrin är fullt! Dessutom har jag ett halsband av guld som jag fått av Peo. Det använder jag vid festliga tillfällen. Kram!

2010-07-02 @ 10:05:24
Postat av: Poffie

Det är nog en lila ametist i ringen. :)

Jag har ett halsband som jag fick av min sambo i julklapp för ett antal år sedan som jag alltid bär. Det är ett hjärta med en liten diamant och det påminner mig alltid om när vi var sådär gulligt nykära. :)

2010-07-02 @ 21:52:37
Postat av: Valles mamma

Ja, visst är det en ametist! Det har Peo berättat nu när jag frågade och det var Valdemar som sa: "den ska mamma ha"! Även det som jag trodde var pärlor är små ametister:-)

2010-07-03 @ 12:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0