Veckan i bilder

Nu kommer veckan som gått i bilder. De blev en hel del, men endå inte så många ;-) iom att jag inte mått nåt vidare så kommer de bara bilder från vissa dagar.

men here we go...


(Bild ovan) Allahjärtans dag brunch bestående av amerikanska pannkakor. pannkakorna e stekta i speciella spekpannor som jag har. dom formar ägg,pannkakor osv. till hjärtan eller stjärnor.


Till middag på alla hjärtansdag blev de Noas val! mammas pizza med allt hon hade i kylen ;-)


Till kvällen gick vi över till mamma/mormor och bakade till dom. det blev semlor med hjärtan på.

en riktigt nyttig allahjärtans dag :-)


Noa på dagis i måndags. han älskar att sitta och leka med dessa. Nån som vet vart man kan köpa dom? skulle vara perfa till hans födelsedag


Noa i lokala mataffären. Enligt honom så är det hans jobb att bära korgen och blir skit sur om man försöker hjälpa till. och ännu mer arg blir han när jag tar en egen korg till dom tunga sakerna.
"Noa kan själv! "



Middagen i onsdags, raggmunkar med kronärtskockor fetaost rödlök oliver och brysselkål.
MUMS! Tom. Noa åt en hel raggmunk! jag fick dock bara i mig en halv, jag fattar inte varför jag alltid lagar så mycket mat!



I Torsdags var det stor bak/städdag! Noa diskade hela dagen och hjälpte till å bakade kokostoppar till morfar.
dom missa jag såklart att ta bild på :-( men jag har kvar hemma så jag får ordna en bild i efterhand.


Igår skulle jag vara snäll och gick över till mamma för att laga mat. på menyn stod det torsk med hummer och rostade grönsaker å potatis med vitvinsås. Låter gott va?
det hade det nog varit om inte fisken hade varit i så pass dålig kvalitet att den inte gick att tugga. smaken va de ingen fel på men den va såååå seg. potatisen å grönsakerna blev inte heller bra! men hummern å såsen vart god. Men resterna tog jag och kockade fond på. så här fint blev de!


och såhär fint blev slut resultatet. fonden ska användas i helgen hade jag tänkt till att göra risotto!


Under vår bakdag gjorde jag dessa mumsiga saker. kladdkaka gjorda i mina muffins silikonformar. jag har strött formarna med kokos. i onsdags klarade min mage inte av att äta riktigt så jag mumsade i mig en i efterhand som jag värmde på i går. åt den tillsammans med lejonet och björnens saffransglass *Kärlek*

Ja det var våran vecka i bilder. dock mest mat bilder blev det! får se till att vara duktigare nästa vecka!
Kram på er


Kommentarer
Postat av: Broderibruden

Vad mumsigt! Kul med ett matintresse och att Noa delar det. Stora kramar till er!

2010-02-19 @ 18:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0