Denna dag


Åh jag är så trött. Noas sömn besvär gör inga mirakel för min kropp.
Men 100819 koppar kaffe om dagen gör susen ;-) jag är iaf vaken!

I dag har vi varit uppe på kommunhuset. Denna månad fick jag nog av att betala dagisavgiften som enligt mig är orimligt hög för ett barn som 1. aldrig kan vara där. 2. för en ensamstående mamma med VAB pengar.
Dessutom hade dom glädjen att höja avgiften till MAX nivån...
Nä de gick jag inte med på och de förstod hon på kommunen!
Hon trodde att jag skulle kunna få tillbaka en del pengar med lite tur för hon ansåg att den summan jag betalade innan.. strax över 600 kr även de var på tok för mycket.
Så de e bara att hålla tummarna för att jag får tillbaka några pengar. men de va en jäkla procedur. väntar på att få hem alla papper att fylla i men så länge så lämnade jag in inkomstuppgifterna igen.

efter det tog vi en sväng i Centrum.
Vi va där i går med och jag fyndade slut på mina sista pengar på nya kläder till noa. Det blev en hel del! Han växte med raketfart på längden under december så ja... typ alla kläder är för små så det var bara att handla, le och se glad ut :-D
men jag känner mig jätte nöjd!

Vi var uppe med min bror och hans son. det var även dom vi var uppe med igår.

efter det gick vi upp till polisen för att bror skulle kunna skaffa sig ett leg.

Sedan var det babyland och pizza hut som gällde!

Vi tog även en sväng till Coop och tog bussen därifrån hem.
Helt perfekt att bussen går utanför dörren till coop och stannar utanför min dörr hemma :-D viste inte om att dom hade gjort om buss rutten så! förut fick man gå en bit ut till vägen men nu kör den fram! *tummen upp*
Pojkarna fick leka hela vägen hem genom att springa genom parken och leka att dom besteg mount everest.
Noa hatar snö men hans kusin vill helst ligga i den och kasta den över sig. han är ett riktigt snö monster!

Jag och Noa gick sedan upp till mamma och stannade på middag.

Noa ligger just nu i sin säng och kikar på teletubies.
han är sååå trött men så länge han är lugn är jag nöjd!

I morgon är det sjukhuset som gäller. suck, men ett nödvändigt ont!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0