Operation byta glödlampa

Äntligen värme hemma!
Äntligen en SÄNG att sova i!
ÄNTLIGEN

I morgon börjar operation byta glödlampa.
Ja jag vet hur svårt kan de va? Men de ska jag berätta för er.

I varje lägenhet jag har haft så har jag alltid lyckats med att köpa en lampjävel som jag inte fattar hur man byter glödlampa i.
Väl i samma veva som jag lär mig så har lampan varit trasig i månader, vänner, kollegor och familj har skrattat sig hesa åt att jag inte fattar.
Och när jag väl lyckas, då skrattar även jag åt att jag varit så korkad ;-)

Så här e de i varje hem jag haft. Lampan går och sen e de mörkt! läääääänge.

Nu tycker man ju efter att ha haft 4 hem att jag borde ha tillräkligt med lampor och ha lärt mig vid detta lag hur fan man gör.

men icke!

Jag sträcker upp handen och erkänner! JA jag är 25 år, NEJ jag är inte helt blåst! JA jag är en tjej.

Men i detta hem så satt det redan en lampa i taket i köket. den gick för nån vecka seda.
Nu har jag glödlampor och sa till mig själv " de e inte så svårt. skruva av glas kupan och byt!"
Jag gav det ett försök.jag försökte skruva vilket resulterade i att allt snurra förutom kupan.

shit i panik kasta jag mig ner från stolen och sa åt noa att absolut inte gå in i köket.
sedan dess har jag trott att den kommer ramla ner.

Men i morgon ska jag ta mod till mig.
Jag ska göra ännu ett försök!

Jag ska klara det!

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0