Jag har nog slagit mig :-o

Jag har kanske slagit mig :-o men jag funderar helt seriöst på att skaffa en hund.
Att jag vill ha ett husdjur har jag länge velat. och jag har funderat och kommit fram till att en hund nog e enda alternativet.
Katt tycker jag inte om. dom klöser fäller massa hår och nää jag tycker inte att de e ett trevligt djur.
fågel.. nää tack. det har jag haft en förut och aldrig igen!
Kanin.. nää inte när man bor i lgh.
fisk... skulle ju funka men snacka om tråkigt :-/

Diskuterade detta med mamma som sa att hon kan ha hunden hos dom när vi e på sjukhus å liknande. sedan när jag börjar jobba kan den säkert oxå vara här. annars så har vi ett jätte bra hunddagis här.

så ja rent praktiskt skulle de ju fungera. och jag själv gillar iden.
Dock så blir de ingen Lurvas :-( Lurvas är hunden i mina drömmar
Lurvas är en Bearded Collie. Jag fick en sån som stort gossedjur 1989. Den hunden vart min bästis genom alla år och ligger fortfarande i min säng hemma.
Problemet med en Bearded Collie är att dom e ganska stora och det är en massa jobb med dom.
 
Den hunden jag kan tänka mig att skaffa nu måste vara liten.
Efter att ha kollar runt sökt runt diskuterat osv. så har jag kommit fram till att hunden jag vill ha är.....

En långhårig dvärg tax :-D

Vår gamla granne hade sånna hundar och dom var verkligen underbara och kärleksfulla.

Jag kommer troligen om jag nu skaffar en hund att ta en från ett hundstall. alltså en omplaceringshund.
att köpa en valp nu med tanke på Noa känns inte som en bra ide.
dessutom finns det så otroligt många härliga hundar som söker ett nytt hem!

Så... Vad tycks?



Kommentarer
Postat av: L...

HAHAHHAHH JA! Du har slagit dig! En tax!!!!

Hahahahah :D



Jag håller på lurvas all the way, taxar är ju bara små o fula :P

2010-02-12 @ 01:38:14
URL: http://livetidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0