Japp jag lever!

Ja jag lever!
Jag lovar jag lever!

Men ett tag där så va jag banne mig tveksam, men idag har jag fått i mig en smörgås, en ugnsbakad rödbeta, en potatis och lite sås. samt glass å lite ostbågar utan att behöva hänga på toaletten! så det går frammåt.
och jag mår bättre.

Men som vanligt, ingen rast ingen ro!
Jag får ju panik när jag inte gjort nåt så i dag drog jag bannemig igång ordentligt och har rensat här hemma. och voila! Noa har fått en hel byrå och jag fick hela garderoben. och man kan gå in i garderoben (än så länge ;-) ) nu ska jag bara rensa bland alla sakerna oxå och de ser ut som 7 svåra år här. men de blir bra när det är klart!
rensa bland Noas leksaker måste jag oxå göra men de tar jag inte i morrn.

Toaletten har jag skrubbat för hand överallt nu i kväll för att få bort alla bakterier som kan tänkas komma från mig!
Och tvättstugan har vi oxå haft.

Men i morrn måste jag verkligen ta tag i allt annat, all disk jag inte tagit i dag och alla saker som e överallt nu! för så blir de ju när man rensar... att hamnar bannemig huller om buller. men när man e klar så blir de oxå bra :-)

öhm.. vad har hänt mer då?? ja ni säg de, jag går runt lite som i en egen liten bubbla.

Noa han har sprungit i regnet och badat i vattenpölar *tokiga unge*
han har oxå tagit sig en handväska som han stålt bär runt på :-)
annars så har han från e han vaknade gallskrikigt fram tills dess att jag nådde en brytningspunkt och trodde att jag skulle lämna in han på rödakorsets loppis här bredvid. men innan jag nådde den punkten så hotade jag med att han aldrig skulle få en katt om han inte lugnade ner sig! =(
han blev knäpp tyst!
Och jag direkt sa förlåt och att det var självklart att han skulle få en katt iaf. och så mutade jag han med en klubba oxå och hoppades på att han skulle glömma att jag hade sagt så elakt.

men ja de bara kom.
Jag kan oxå tillägga en annan sak......


Innan jag blev gravid så rökte jag... i en massa år. jag slutade en månad innan Noa blev till.
Och det var inte förens i mitten av denna soppa som jag gått igenom med honom som jag började igen.

Jag behövde verkligen ha nåt som lugnade mig när jag var själv på sjukhuset. jag behövde ha nåt som fick mig att gå ut för att "Komma bort lite".
jag bortförklarar inte de faktum att jag röker/har rökt och skyller de mot min sons sjukdom.
för det är faktiskt mitt egna val.
Men så ligger det iaf till med den biten och helt ärligt... nej jag har inte haft nån lust alls att sluta.
jag vet att det inte är nån ide för minsta lilla när de blir jobbigt med Noa och hans sjukdom igen så kommer jag röka! så bra känner jag mig själv.

men nu när jag blev dålig så tänkte jag ju.... lika bra att sluta med den skiten oxå....
så...
Japp! sista cigaretten intogs i ons vid 11.30 tiden.
De ni!
Det gör inte heller att mitt humör och min tolleransnivå mår speciellt bra ;-)

men lite nytta har mitt humör gjort iaf. jag skällde ut FK och dom betalade ut mina pengar direkt när dom hade mig på linje. jag skällde ut mina grannar så nu står dom inte på tomgång utanför mitt fönster osv.

Men tyvärr så skäller jag endel på Noa med =( och det lider jag av! nästan så jag funderar på om jag inte borde röka för hans skull haha ja jag hör själv hur dumt de låter! men samtidigt så e de inte rätt att han ska lida av att jag mår dåligt!

men jag säger det direkt.
Jag kan inte lova att jag lägger av helt. men jag ska hålla det till ett minimum och jag ska inte röka "bara för att". utan om de blir tufft på sjukhuset som den 19e när han har biopsin så kanske jag tar en eller 2 KANSKE! men jag ska försöka att hålla det nere till noll. och samtidigt om jag tar 1 eller 2 nån enstaka gång så är det waaay better than 3-5 pak. i veckan! och ja... jag kan iof inte lova att jag inte börjar igen. för jag har varit helt rökfri förr.... och de gick ju som de gick. men jag ska göra mitt bästa!

Men lite duktig e jag väl ändå =) och röksuget har hållt sig helt okej i dag! igår var den värsta dagen!

Nu ska jag sova.....

kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0