Svamlar

I går var vi hemma hos bruden mor och hjälpte henne städa upp efter kaoset som vi alla åstakommit. jag kände att det minsta jag kunde göra var att hjälpa till att städa upp efter mig själv.
Barnen var alla där då brudparet drog på smekvecka till Turkiet några timmar efter bröllopsnatten.
Jag fick som tack för hjälpen med mig hur många kg mat som helst! det va kalkon, rostbiff, potatisallad, smör, ost, pesto, oliver pizzor, läsk, mineralvatten, öl och bubbel. jag har säkert missat en hel del, men mycket var det, vi fyllde en ikea kasse som knappt gick att bära plus en massa vid sidan av.
snälla mamma hämta oss och hon fick med sig det mesta hem. Jag äter inte ens hälften av maten och den mängden hade jag aldrig kunnat ta hand om. Jag och noa tog en pizza, de va sånna där stora gjorda på ugns plåt, lite vatten ost och oliver. och jooo västerbottenostpaj fick jag hem oxå. Mummmmms.

Jag visade ju bara bild på tårtan, ingen på mig själv :-o bild på bruden lägger jag upp sen med godkännande av bruden.


Så där snygg var jag framåt småtimmarna :-D

I dag har vi inte gjor nåt speciellt. Jag har mest varit surig och Noa har varit trotsig som en ja jag vet inte. men helt hämsk har han varit. slagit mammas hund, slängt sönder sina leksaker, bitit sönder nappflaskan, försökte riva ner en hel hylla på martin olsson kastat skor leksaker snutte och napp över hela butiken osv osv.
Så nu på kvällen tänkte jag vara hämsk tillbaka och klippa hans hår som verkligen behöver klippas. satte han i badet och försökte men joooooo visst... de gick ju bra.... INTE!
Han blev helt hysteriskt och svängde med huvudet så pass att han skar sig på örat på saxen. så ja klippt blev han, en liten bit hår och resten öra!
Får ta fram trimmern och köra ett ryck när nån av mina syskon kan hjälpa till att hålla han.

Jag försöker få han att sova utan circadin nu, men de går inte så jätte bra, han har legat i sängen sedan 19 men är fortfarande vaken. tänkte hålla ut till 21 sen måste han bannemig sova för vi har långdag på sjukan i morrn.
först provtagning, sen läkartid.
Lilies mamma kör snällt upp oss :-)

Nä hörrni jag ska kolla titt barnet och sen ska jag bädda ner mig på soffan för jag är riktigt trött!

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Valles mamma

Hej, känner igen det där med trots! Jobbigt som bara den! Hoppas besöket på sjukhuset går bra idag. Kram!

2010-09-01 @ 10:36:21
URL: http://metrobloggen.se/egenblogg
Postat av: Valles mamma

Hej igen! Glömde säga något om bilden. Tycker det är en jättefin bild! Jättefin klänning! Inget fel på dig heller:-) Jag tänker uppdatera min blogg med bilder, titta in om du vill! Kram!

2010-09-01 @ 10:38:28
URL: http://metrobloggen.se/egenblogg
Postat av: angela

Tack snälla :-) jag följer din blogg såklart :-)

Kram

2010-09-01 @ 21:14:35
URL: http://lilleprins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0