Ska JAG?! bli Farmor redan?????? :-o

Ja jag vet, borde sova sedan länge. Men jag har så ont i min tand att jag blir knäpp snart!
eller ja jo... knäpp blir jag ju då jag tar citodon och jag klarar egentligen inte starkare än alvedon för jag blir helt bäng i bollen.

men därför tar jag dom bara natte tid, när Noa sover!

Och nu hoppas jag på att dom ska kicka in så jag sen får sova i natt.

Det är mycket som har hänt sista dagarna, och orken att gör nåt bara flög ur mig. men jag ska inte låta denna pärs knäcka mig! herre gud, vi har kämpat så här långt å jag kämpar vidare. Visst, ja de e ett slag i magen. men det är smällar man får ta och lära sig av!

Noa han ligger här bredvid och sussar sött. det går inte att ha han i sin säng just nu. Han är för osäker för det.
Han vill ha mig nära och han vill hålla mig i handen och... ja kära nån dom växer upp så fort så han får så gärna sova hos mig om han mår bättre av det!

Noas han älskar ju katter som ni som följer bloggen vet. Det är inget nytt som kommit utan så har det varit alltid!
Varför vet jag egentligen inte då jag själv aldrig varit en katt människa, inte heller min familj. vi är mer för hundar och det är inte Noa.
Han tycker att dom är lite obehagliga och backar gärna undan. mammas hund är han ju uppvuxen med så hon går bra. men annars så e de nog bara Lilies hund som han kan acceptera lite grann.

Men iaf.
Jag har alltid sagt att det kommer inte in en katt i mitt hem. dom förstör möblerna och dom är elaka.
Men efter att ha sett hur Noa skiner upp även när han är som sjukast när han ser en katt så känns det ändå som nåt man borde iaf fundera på!
och det har jag gjort länge och väl.
Jag har läst på och jag har vänt å vridigt på det hundra gånger. och alla gånger kommer jag fram till att ja! vi kan ha en katt, jag bor perfekt på markplan så den kan skutta in och ut som den vill när vi är hemma.
men...
dom gångerna vi är på sjukhuset?
Min syster svarade då glatt att hon kunde ta på sig att ha koll på katten om vi var tvungna att vara borta.
Hon tog också på sig att klippa klorna hela tiden för att skona möblerna.
(JA jag älskar min soffa och ja jag dränker katten om den blir förstörd ;-) )

Detta är inget hon och jag pratade om i en handvändning utan vi har pratat om detta i säkert minst ett år.
här för nån månad sedan frågar hon om det är okej om hon köper en kattunge till Noa.
Jag svarade ja på den frågan, men bara om den kom med kattlåda ;-) och bara den inte kom just nu.

Här om dagen meddelar hon att hon och min mamma har varit iväg för några veckor sedan och lagt handpenning på en liten lurvig sak som var helt nyfödd.
Kattlåda, transportbur, korg och ett täcke var redan ordnat och katten kommer få flytta hem till oss i sep. när den är tillräkligt stor! hon hade redan tingat katten innan hon frågade ;-)

Men det känns bra! jag längtar redan och jag hade nog aldrig köpt en kattunge bara sisådär själv så det uppskattas att syrran tog steget och köpte en till Noa.

En liten tös blir det! och Noa får själv välja namn om han "kan". Har ni annars namntips? jag vill gärna ha ett namn, alltså inte typ pricken, lurven, ninja, mysan, gosen osv.
Lätt att säga och behöver inte vara svenskt namn.

Så ja i Nov blir jag mamma igen och Noa blir väl pappa??? näää de låter hel knäppt för de e ju Noas katt..... så då blir Noa pappa och jag farmor??? :-o :-O

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Eva

Vad roligt för Noa att få en katt, det blir nog jättebra för honom.



Namnförslag är svårt, men Idun, Tove, Milka har inte så bra fantasi just nu =)

2010-08-03 @ 11:34:51
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Valles mamma

Vad roligt med katt! Namnförslag: Maja. Kan inte komma på fler just nu, ni kan ju vänta tills ni får se kattungen. Kram!

2010-08-04 @ 17:20:33
Postat av: Sandra

Hej Gumman! Kul med katt ;) Själv är jag tyvärr allergisk så här blir de inte nån katt :(

Jag har nått förslag ialf, då ja hade katter innan ja blev ordentligt allergisk!

Mina flick kattor har hetat; Molly, Lollan, Frida, Tova, Diana, Piplarsson.

Hehe har varit några katter genom åren :)

Kraaam

2010-08-05 @ 12:15:02
URL: http://pontusochlucas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0