Varför händer allt skit på helgen?

Har varit lite mycket sista dagarna, många onödiga kommentarer som slår en rätt i magen! Inget man behöver när man redan mår dåligt och har ångest!
Men men, vad ska man göra? De e väl bara att le och gå vidare. Men jag kommer förmodligen vara surig närmsta dagarna!

I går var det iaf skärtorsdagen, eller rättare sagt i förrgår med tanke på klockan.
Noa tänkte jag skulle få spöka ut sig, men de gick ju som det gick.

Han blev överlycklig när han helt plötsligt fick låna mammas smink! dock så skulle han göra själv.
De hamnade ögonskugga och rouge banne mig över hela pannan och håret. svart penna sladdades det med över läpparna och smetades ut i hela ansiktet.

När jag försökte hjälpa han så... blev han galen. Några prickar fick jag tillslut på han och sen klädde jag upp han lite. sen blev det inte mer.

Väl hemma hos mamma vart de sedan storstädning, flytta soffor dammsuga torka golv.
Noa hjälpte glatt till med att dammsuga med sin dammsugare och torka golven med sin egna lilla mopp.
Om jag orkar lägger jag in blder i helger.

I dag har vi inte gjort mycket alls. Tog en prommis till mamma som normalt tar typ 5 min. men Noa sprang runt över allt och körde ett steg frammat 100 bakåt metoden. och de tog en bra stund innan vi var framme.
Han fick leka en stund med sin kusin och sedan var det mest lugnt!

Fram tills dess att jag såg att hans knapp stack ut ca 1 cm.
Jaha och vad fan gör man då?
Jag testade att byta vatten, jag testade att bara trycka tillbaka den... men nej... de hjälpte då fasen inte!
Ringde sjukvårdsrådgivningen som sa åt mig att åka in direkt då de e stor inflamationsrisk. *YEY*
kasta på Noa kläder och sprang hem för att hämta pump och min bok!

Väl nere i Centrum kollade jag till knappen igen och.. tro på fan! den satt precis som den skulle....
jaha ingen anledning till att åka in då tyckte jag. Vad skulle jag visa upp lixom? en knapp som sitter som den ska?! kändes ju lagom onödigt!

Gick upp till mamma igen men hem en vända för att hämta upp boken karriär och köksbesvär som syrran skulle låna.
Sen fick vi upp Noas kusin igen och då gick vi en prommis, åter igen ner till Centrum!

Väl hemma så började det bli sent, satte i pumpen som jag tänkte skulle få gå en stund med en större dos än det han egentligen ska ha. Jag har slarvat under dagen och han låg en dos back.
Då ser jag det igen, knapp jäveln sticker ut.

Då jag snabbt räknade ut att jag förmodligen kan ta mig till akuten. men jag kommer inte kunna ta mig hem så har jag nu satt lite tejp på knappen för att den ska hållas kvar. Det mindes jag iaf att läkaren hade sagt! att man även kunde göra så om knappen skulle gå sönder. den går fortfarande att använda, men den sitter inte fast!
Noas kanpp sitter dock fast! Noa var gullig nog *ironi* och drog i knappen hårt som FN att jag fick skrämsel hicka. men den satt banne mig fast! och då utan tejp. Knappen borde ju kunna överleva till efter helgen! jag skulle våga kasta in en misstanke att de kan handla om att knappen e för stor. att han skulle behöva en mindre modell. men vad vet jag!?

Jag förundras dock över... VARFÖR!? ska allt sånt här hända på helger? WHY?
Som att nån där uppe bara vill jävlas! Haha nu e de helg då jäklar ska vi bråka lite med dom!
På måndag ska jag kräva ett nummer som jag kan ringa till på helgerna! VÅGA-VÄGRA-AKUTEN!

Att åka till akuten innebär alltid en risk, en risk att dra på sig maginfluensa, en risk att dra på sig bakterier och annat skit.
Och det är det sista Noa behöver. därför ska jag i den mån det går hålla oss undan från akuten.
därav har jag oxå gjort valet att vänta! som sagt knappen funkar å de ser inte konstigt ut runt den!

nä hörrni! nu e de natti natti

kram på er och GLAD PÅSK!


Kommentarer
Postat av: Broderibruden

GLAD PÅSK! Hoppas ni har det bra. Kram från oss!

2010-04-03 @ 18:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0