Sluta försvara sjukvården!

I dag har vi varit på BUP! Känns toppen faktiskt, fick en återtid om 2 veckor.
Hon sa många bra saker som jag tog åt mig av och kommer verkligen att minnas!
Tex. så min panik över att Noa inte träffar kompisar e ju bara skit egentligen!
Inget att direkt Nojja sig över då hon menade på att barn faktiskt egentligen inte behöver ha andra barn i närheten förens dess att dom e närmare 3. För innan så leker dom bara sido lekar, dom leker inte med varandra.
Och de kan ju ligga nåt i de faktiskt! så nu släpper jag den biten iaf!

Jag fick dessutom en jäkla massa medhåll på flera olika punkter. Som tex. dagis. Varför ska han dit om han blir sjuk? de e ju bättre att han får vara hemma med mig istället för att man ska envisas med att skicka han dit så de blir bakslag.
Känns jävligt bra faktiskt att få medhåll och veta att man inte e så dum som man ibland tror.

Men...
Psykologen sa en annan sak...
SLUTA försvara sjukvården! Sluta upp med att ha sån förståelse. Det är deras JOBB att lösa detta. Det är inte ditt jobb att försvara deras dåliga aggerande :-o

Okej... jag erkänner! Jag har kanske för mycket empati och förståelse!

Men.. ja de känns bra!

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Broderibruden

Vad BRA det låter! Då kan du ställa krav på sjukvården utan att de kan säga något om det, de MÅSTE ju hjälpa Noa! Kan BUP stötta dig i dina kontakter med sjukvården, om du känner att du behöver det? Jag går hos en kurator som stöttar mig i mina kontakter med myndigheter. Kram!

2010-04-08 @ 09:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0