Lång dag

Lång och stress fylld dag har det varit.
Först som ni vet var ju grabbarna här och gjorde klart det sista med boxar å grejs (som jag inte får igång).
Sen bar det av för shopping! iform av mat!

Först åkte vi enda ut till solna för att besöka både stockholms fotbollsförbund och sedan även sveriges fotbollsförbund. massa papper leg å grejer som ska fixas nu inför säsongen.
Sen blev det Coop. Min favvo butik!
Okej nej Asda är fortfarande min älsklingsbutik. men dom finns ju inte här i sve :-(
Det blev en del mat, och Noa fick som vanligt en banan i butiken. Det tycker jag är toppen att dom har bananer framme till barnen! SUPER!
Det underlättar handlingen!

Inget direkt roligt som fick följa med hem, utan bara en massa nödvändigheter.
Sedan hem till mamma lämna av grejerna äta lite lunch och sen vart det iväg igen.
Lillebror skulle på träning så han kördes först mot stan och sen åkte mamma och jag till Farsta. Där besöktes Lidel och systembolaget.
Jag gillar inte riktigt Lidel. vet inte varför. men jag är tyvärr inte sams med deras varor.
Vissa saker köper jag alltid där, fairtrade juice till Noa, svarta oliver och glasögonsrengöring.
Sen ibland handlar jag lite mer när dom har amerikanska veckor.

När jag var gravid hade jag sån sjuk cravings på Lidels amerikanska "chips snurror" med ketchup smak. när jag väl fattade att det bara var under en kort period fick jag panik. Mamma körde mig nog till minst 4 butiker och köpte upp varenda jäkla påse jag kunde hitta (ca10 st). I dag mår jag bara illa av tanken att äta dom haha! dom är verkligen dö äckliga nu.

På systemet blev det hela 3 flaskor vin med mig hem :-o det är typ 3 flaskor mer än vad jag brukar köpa där! men rätt skönt att ha hemma så att man kan ta ett glas om man känner att man vill!
Efter farsta drog vi vidare till Ica Maxi där vi bara skulle köpa 3 saker. Tamponger, kalkon pålägg och te!
Ja om inte dom 3 sakerna gick på strax över 500 kr så betyder det att det blev en hel del massa annat som oxå fick flytta med hem :-)

JOOO sen har jag hittat OLW Ungnsbakade chips. Dessa chips säljs i england och är GALET goda. jag köper alltid med mig ett lager av dom hem! Mycket nyttigare och framförallt GODARE. dock löjligt dyra. 20.90 för 150 gram :-/ har inte testat dom än men återkommer med recetion sen :-)


Dessa ligger på mitt köksbord och väntar på att jag ska svulla!


och dessa fick stanna kvar i butiken ;-)
Trist att dom bara släppt dom i två smaker! Vill ha dom i salt och vinäger *MUMS*

Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0