Kommer aldrig att bli frisk

Aldrig bli frisk...
Nä det kommer jag tydligen aldrig att bli!
Men vad gör det egentligen? finns hundra tusentals andra sjukdommar jag hade kunnat drabbats av som är så mycket värre än det jag fått.

Jag kommer inte dö av det, jag kommer inte heller smitta någon, det är inte ärvtligt, inte heller kan jag få nån medicinering av det.
7 veckor efter att "modersutslaget" kommer ska dom försvinna.
Alla utslag jag nu har uppgår till säkerligen ett hundratal som läkaren sa.
Bara det att jag aldrig har reagerat på dom!
2 har jag sett, två st har jag reagerat över. Dock så har jag undrat varför i hela friden det kilar över hela kroppen.
Jag stod i linne och min läkare pekade överallt "där,där,där,där...." Jag såg dom och jag reagerade på dom.
men iom att dom inte alls var lika stora som dom andra två. och i mina ögon ser dom inte ens likadana ut. men det gör dom. bara det att jag inte kan ta mina ögon i handen och nära granska dom små röda prickarna.

Den på ryggen bara växer och växer. men som sagt, 7 veckor efter att det brytit ut kommer dom att ge med sig.
och när kommer dom åter?
Det återstå att se.

Var ifrån det kommer, eller vad det  beror på finns det ingen som vet.
Men jag tänkte att eftersom att min älskade son ska bli läkare och klura ut svaren på världssjukdommarna så lär han väl lista ut hur jag blir av med dom och var/hur dom kom :-)
Jag kan ju alltid hoppas eller hur :-)

Istället för att "sörja" vilket jag absolut inte gör. Jag tycker mer att de e jävligt störande.
så dricker jag ett glas vin innan sängen kallar på mig!
Ett glas Beaujolais-Villages blev det!
Jag hade för mig att jag gillade de vinet, men ack så fel jag hade ;-)
Det är absolut inte äckligt. men inte alls så där gott som jag vill att ett rödvin ska vara. Detta var på tok för lätt. Fruktigt å jordigt.
Tänk vad man glömmer mycket om vin när intresset för det fick svalna när Noa blev till.

Vin är nåt jag alltid intresserat mig för. faktiskt.
Gått flertalet kurser och besökt vingårdar.
Fasen jag minns på den goda tiden när jag och Lina fick en kurs via jobbet.
Vi båda hade redan då gått på ett flertal och utan att veta vad det var för vin kunde vi direkt indentifiera druva, land och i bland vingårdar och märken.
Men den kunskapen har jag inte kvar idag bevisligen :-(
Lite trist.. men men sånt e livet. kommer kanske en dag om några år när jag kan ta upp de intresset igen!

God natt gott folk!
Stor kram på er


Kommentarer
Postat av: L...

Vad hette prickarna då?

2010-05-01 @ 11:32:50
URL: http://livetidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0